woensdag 30 september 2009

Rondje Sint Nyk

Tussen een klantbezoek op Texel en Joure  overnacht ik in hotel De Oorsprong bij Sint Nyk (Sint Nicolaasga). Het hotel heet zo omdat het is gehuisvest in een voormalige stal waar het Friese Paard zijn oorsprong heeft.
Ik kom pas 's avonds om kwart voor zeven aan zodat ik maar een klein rondje kan hardlopen. Het rondje is 13 km en voert langs en door de dorpen met de fraaie namen Idskenhuizen, Teroele, Dijken, Langweer (maar dan op z'n Frysk).
Wanneer ik vertrek is begint het al te schemeren. Maar nog voldoende licht om de eerste km's door het bos te lopen en verrassend ineens een vennetje.
Het wordt steeds donkerder, mede door de zware bewolking. Wanneer er geen auto's zijn is het goed te doen maar de verblindende koplampen van de enkele passerende auto brengen me bijna uit koers. Het laatste lange fietspaadje is smal en recht en ik moet geconcentreerd lopen om op het smalle en rechte pad te blijven ;-).
Na 1 uur en 5 minuten ben ik weer terug en kan ik na een lekkere douche nog aanschuiven in het restaurant voor een heerlijke zalmfilet...


9 opmerkingen:

  1. Dat wordt zondag muts op, handschoenen aan, das om, als je de berg op gaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat er ook gebeurt, dit uitzicht maakt de hele trip bij voorbaat geslaagd. Prachtig.
    En succes met lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zijn al schitterende foto's. Veel plezier met lopen daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt ook nog gaan tennissen.
    Volgens mij gaat dit weer een prachtig weekend voor je worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow, na de start is het gelijk berg op.. schitterende omgeving. Veel succes en plezier Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel succes bij deze fantastische loop. Ik heb in 2006 de hele gedaan daarna 2 keer alleen de 2e dag. Voor mij een enorme ervaring, hoop volgend jaar weer van de partij te zijn. Succes!!
    Stefan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is (weer) een rondje om te onthouden, liggen daar nog wel eens in de buurt met de boot. Mooi rondje gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Naar voor je dat je altijd naar klanten moet op die vervelende locaties:-))

    BeantwoordenVerwijderen