zondag 13 september 2009

Voorbereiding Newline Halve marathon Hattem

Geen lange duurloop dit weekend. Afgelopen weekend een marathon gelopen en volgende week hoop ik een snelle halve marathon te lopen in Hattem. Ik zit er nu dus precies tussenin en bedacht dat ik maar wat korter en sneller werk moest doen ter voorbereiding.

Op vrijdag werkte ik een intervaltraining af: 6x1000/1000 met gemiddelde tempo's van 4:20/5:15. Het liep wel lekker maar ik voelde nog wel dat ik de Dijkenloop had gelopen.

Gisteren een zeer rustige duurloop van 12 km (tempo 6:00), lage hartslag voor mijn doen (70%).

Vandaag een snelle 10km. Vooral als test wat mogelijk zou moeten zijn a.s. zaterdag op de halve marathon. Ook enigszins ingegeven door het bericht op Ton's weblog. Wanneer ik onder de 1:30 wil lopen moet ik de 10km toch wel in 41 minuten kunnen afraffelen.

Zo gezegd, zo gedaan. Na een uitgebreide warming-up aan de start op mijn eigen testparcours. De eerste km gaat in 4:01, da's te snel. Naar de 5km toe lopen de rondetijden wat op en bij 5km klok ik 20:38. En dan heb ik nog wind mee gehad ook! Op de terugweg ondervind ik behoorlijk wat last van de tegenwind en gaan alle km's tussen de 4:20-4:25. Uiteindelijk 10km in 42:39.

Ik ben hier wel tevreden mee maar het is niet genoeg om een halve marathon onder de 1:30 te lopen. Of het moet zo zijn dat de weerscondities erg gunstig zijn. We zullen zien.

12 opmerkingen:

  1. Mooi en bekend gebied om te trainen.
    Je was er vroeg bij vanochtend! Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi rondje! En ik zie weer zo'n spannend aftellertje op je weblog staan. Wat gaat er gebeuren over 26 dagen, 19 uur, 39 min en 57 sec.? Oh nee, 54 sec, 53, 52,.....
    Ik kan natuurlijk ook zelf even op de kalender kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. pff wat een afstand weer zo snel na Hemelvaartdag, je maakt veel kilometers, en veel mooie foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en dat noemt ie dan een "rondje". geweldige loop Ronald weer schitterende plaatjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn nog eens mooie duurlopen en heerlijk!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie lange loop in mooie omgeving en lekker om zo vroeg van start te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een wedstrijd is toch anders dan een test. Succes in Hattem en hopen op rustig weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je onder de 1:30 wilt lopen volgende week, dan is volgens mij alleen rust nog nuttig, zeker na zo'n weekend. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel succes in Hattem, zal daar niet zijn, dus ga je bij de ZZM zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mwah, die zogenaamde regeltjes 'je moet dit kunnen om dat te lopen' kloppen lang niet altijd.
    Succes in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben ook van de partij, gebruik deze wedstrijd als training voor de Eindhoven Marathon. Wellicht zien en spreken we elkaar.

    Je bent van plan om onder de 1u30 te lopen?!
    Dat gaat mij niet meer lukken deze eeuw! (vorige eeuw wel!)
    Zou mooi zijn als je dat nu of in de nabije toekomst zou kunnen realiseren want met het vorderen van de leeftijd word je snelheid wat minder.

    Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen