zaterdag 20 januari 2007

CnR training Bergherbos

Vandaag een training samen met Eric en Sander van Chat'n'Run in het Bergherbos bij Beek (Gld). Ik was bang dat we slecht weer zouden krijgen maar bij aankomst is het droog en ook de buienradar gaf voorlopig nog geen regen aan. Ik heb Eric bij de carpoolplaats Waterberg opgepikt en zo kwamen rond 10:00 uur aan in Beek waar Sander samen met, verrassend genoeg, Wesley al op ons wachten.

Wesley heeft niet zoveel aandacht voor de foto. De lucht is dreigend maar het is nog droog.

Sander wijst ons exact de route aan die we gaan lopen. Hij weet alleen nog niet wat we in het bos gaan aantreffen.....

De eerste versperringen op ons pad. Eric kan er nog om lachen...

Maar er kon ook worden gelopen!

Effe klauteren...

De camera uit handen gegeven.

Bijna synchroon over de balk

De eerste korte pauze. Water en gelletjes komen te voorschijn. Sander ontbijtkoek of zo?

Wildplassen. Eric wil niet gezien worden.


Deze foto kan zo in "Eigen weg" in het blad Runnersworld.

Of anders deze wel.

Ai, nu worden de versperringen ernstiger. Het pad is hier bijna niet meer te zien.

Als je beseft dat Eric nou niet bepaald klein is, dan heb je een idee van hoogte van de ontwortelde boom.

Uitzichtspunt...

En dit is er te zien.

Sander had nog een leuk rondje bedacht op het eind met een pittige lange stijging maar daar kunnen we niet meer verder. Hier liggen talloze bomen over het pad. Je kunt zien dat de flitser hier aan stond (reflecties).
We gaan dus de heuvel weer af en komen bij de rand van het bos (westkant). Wat we daar voor ravage meemaken... We komen er nauwelijks doorheen maar uiteindelijk lukt het weer op het pad te komen.
Vanaf dit moment begint het ook te regenen en harder te waaien. We blijven voor onze eigen veiligheid nu maar buiten het bos. Dat weten we dan ook want we krijgen de wind vol op de kop en de regen/hagel striemt in ons gezicht. Tijd om nog foto's te maken is er niet meer.
Uiteindelijk komen we terug bij de auto. Ik ben weer eens doorweekt, tweede maal deze week. Ik ben ook aardig verkleumd. We hebben bijna 3 uur gelopen en door alle hindernissen niet meer als 25km kunnen afleggen. Maar het is mooi geweest zo.
Ik vind de eerste Train'n'Greetz van CnR geslaagd!

10 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n training Ronald. Morgenvroeg heb ik op hetzelfde parcours een wedstrijd. Waren ze het al aan het uitzetten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal en dito foto's ! Ik vind het nog altijd erg jammer dat ik de enige chatnrunner uit Eindhoven lijk te zijn, anders had ik zoiets ook allang georganiseerd.
    Ik heb vandaag lang niet zoveel obstakels moeten nemen als jullie, hoewel mijn geliefde trainingsgebied toch veel averij heeft opgelopen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen, leuk om te zien. Ik wil ook wel eens meedoen aan zo'n Run'n'Greetz, maar eerst maar eens een 1/2 marathon lopen (gaat gebeuren in maart).

    Leuke weblog heb je trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk!!! Lijkt me super om eens mee te lopen, maar 25 km is echt teveel voor mij. Een volgende keer misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend verslag, Ronald!
    Een mooier debuut van de Train'n''Greetz was niet mogelijk geweest. deze zullen we ons lang heugen. Dat er maar meer mogen volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Doorgeklikt vanaf C'n'r (wat een durf!). Leuk zo'n verslag met foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook maar doorgeklikt :D

    De moeite waard! Mooi initiatief! Geert, hoezo de enige in EHV? Ton woont er ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha Henk, jij maakt dezelfde fout die ik ook altijd maak bij de reacties. De naam van de schrijver staat eronder, dus het is Ton zelf die het zo jammer vindt als enige uit Eindhoven te komen. :D
    De vergissing wordt veroorzaakt door die doorgetrokken streep die boven de naam staat.

    Maarre, mooi dat dit initiatief zo leuk is uitgepakt! Leuk verslag, en mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De foto's zijn mooi en lekker gelopen zo.
    Mooie omgeving trouwens.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk verhaal, mooie foto's

    Ik ben blij dat je de link had geplaatst, hahahah!

    BeantwoordenVerwijderen