zaterdag 6 januari 2007

Florijnwinterloop Woudenberg


Normale voorbereidingen getroffen voor een wedstrijd: 's ochtends lauw water drinken voor het ontbijt (brinta) om de darmen op gang te brengen. Verder niets meer eten, wel regelmatig tijdens de ochtend wat drinken. Ik ben benieuwd of ik veel last zal hebben van de gekneusde rib. Verder is het vandaag natuurlijk weer veel te warm voor hartje winter...
Bij aankomst valt het me op dat het toch drukker is dan ik dacht. Het is moeilijk een parkeerplaats te vinden maar uiteindelijk lukt me dat wel. De faciliteiten zijn werkelijk geweldig, dat maak je niet vaak mee. Mooie, ruime kleedkamers.
Na omkleden ga ik uitgebreid warmlopen rond de voetbalvelden omdat ik gemerkt heb dat dan de rib minder last geeft en dat is wel zo prettig bij de start van de loop. Terugggekomen bij het gebouw ontmoet ik Petra van Chat'n'Run. Heb ik weer eens iemand in real life ontmoet van CnR, leuk! Zij wil een PR lopen, zo rond de 1:25. Ik ben  vandaag blij wanneer ik 1:20 loop.
Wanneer ik even naar de kleedkamer terug ga voor de laatste voorbereidingen herkent Andrxc3xa9(adlock) mij wanneer mijn CnR shirt tevoorschijn komt. Tot aan de start lopen we met elkaar op en praten uitgebreid bij. Het startschot onderbreekt onze chatsessie ruw, we moeten lopen. Andrxc3xa9 wil ongeveer 1:13 lopen dus gaat hij er al snel vandoor omdat ik rustig begin.
Het gaat wonderwel goed bij het lopen. Ik besluit om niet op 5:00 te gaan lopen maar de 4:45 die ik de eerste km's heel constant kan aanhouden. Ik heb maar weinig hinder van de kneuzing. Het is een prachtig parcours, veelal door de natuur maar wel over verharde wegen. Het valt me wel op dat mijn hartslag bij dit tempo wel aan de hoge kant is, steeds zo tussen de 183-185. Ik kan dat niet goed verklaren. Misschien doordat ik 2 weken niet getraind heb?
Uiteindelijk finish ik in een nettotijd van 1:16:04, een PR. Ik heb immers nog nooit deze afstand gelopen! Ik ben benieuwd wat ik in goede doen zou kunnen lopen. Rond de 1:10 moet zeker mogelijk zijn.
Na afloop lekkere warme thee en direct naar de kleedkamers (onderweg spreek ik Jan MiepMiep nog even) om me even te douchen. Dan kom ik Andrxc3xa9 ook weer tegen die uiteindelijk maar een minuutje voor me zat, inzinking gehad. Maar die ben je snel weer te boven na een heerlijke kop erwtensoep in de kantine waar we onze chatsessie ook weer hebben voortgezet. Erg gezellig.
Na een half uur in de regen te hebben gestaan bij de finish van de 5km, constaterend dat Thirza (mijn dochter) toch niet mee heeft gedaan, keer ik weer tevreden huiswaarts!

1 opmerking:

  1. Goeie foto Ronald! Het geel is wel supergeel! Helaas is mijn poging om 1.25 te lopen niet gelukt. Volgende keer beter. Fijn dat jij wxc3xa8l goed gelopen hebt en nog wel onder de 1.20! Hartstikke goed.

    BeantwoordenVerwijderen