donderdag 4 januari 2007

Helende slakkengang

Tussen de middag weer een training gedaan. Dit keer 10km op een wel zeer rustig tempo voor mij, namelijk iets meer dan 10 km/uur. Ik ben op advies van de dokter met een kniebandage van huis gegaan maar na 2 km heb ik die toch maar naar m'n enkel af laten zakken omdat het niet echt lekker loopt.

Wat mij ook nu weer verbaasde is hoe hardlopen ook klachten kan verminderen of wegnemen. Je hebt dat wel eens vaker dat je denkt dat het beter is om niet te gaan lopen maar achteraf blijkt dat je er alleen maar beter van bent geworden. Zo ook nu.

Blijkbaar komt je lichaam bij hardlopen in een dusdanige staat dat allerlei pijntjes en ongemakken verdwijnen waar je van tevoren nog last van had. Na afloop van de training totnutoe heb ik beduidend minder last van de gekneusde rib. Waarschijnlijk door een goede doorwarming en bloeddoorstroming van de spieren.

Ik ga a.s. zaterdag toch maar gewoon meedoen met de 10EM bij de Florijnwinterloop in Woudenberg. Maak ik er een rustige training van en zie wel waar ik qua tijd op uit kom. Een PR wordt het zowieso wanneer ik 'm uitloop omdat ik deze afstand nog nooit als wedstrijd heb gelopen. Wanneer ik klaar ben ga ik bij de 5 en 10km kijken en wat foto's maken.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Ronald,

    Gaat het je niet te langzaam? Wat is voor jouw een rustige trainingstijd op de 10 Engelse Mijlen? Mooi dat je hieraan alweer mee kunt doen. Sterkte!

    Groeten Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Geert,
    op de 10em wilde ik op 5:00 weggaan (rustig) maar het ging toch beter dan ik dacht, zie mijn verslag.
    A.s. zaterdag een lange duurloop uitproberen.

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen