dinsdag 8 mei 2007

Graubuenden in zicht!

Gisteravond voor controle bij de sportfysio geweest. Ik sta nog steeds recht, da's positief. Ook mijn relaas over de bergtrainingen van de afgelopen week en de duurloop van afgelopen zondag (23km) stemden hem hoopvol voor wat betreft mijn Graubuenden ambities.

De rode draad afgelopen week was toch wel dat de pijnlijke knieen er nog wel waren maar in steeds mindere mate. Vooral bij hogere snelheden en langere duur verdwijnen de klachten. Ik heb er zelf nu alle vertrouwen in dat ik de GBM kan uitlopen. Het herstelproces voor de knieen vordert meer wanneer ik blijf bewegen, het kan echter wel even duren voordat alle pijntjes weg zijn omdat kraakbeen nu eenmaal minder snel herstelt. Ik moet wel wat hurkzitoefeningen doen om de kniepezen wat soepeler te maken.

A.s. zaterdag deelnemen aan de halve marathon van Raalte is geen enkel probleem, ook niet op volle snelheid. Maar eens zien waar ik nu sta qua snelheid, ik denk dat ik al blij mag zijn wanneer ik na de afgelopen rommelige weken nog onder de 1:40 kom. Snelheid is overigens een non-issue voor wat betreft de GBM, daar is vooral doseren, doseren, en nog eens doseren het motto.

3 opmerkingen:

  1. Gelukkig valt de meeste regen er naast!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik prees me donderdag (storm) gelukkig dat ik woensdag had gelopen. Woensdag 1:24:15 zeiknat lopen worden, met nog hagel toe.
    Alles is relatief...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes in Raalte, hopen dat je zonder pijnklachten kunt lopen!

    BeantwoordenVerwijderen