woensdag 30 juli 2008

Le Touno (3017m)


Om half zes opstaan, kijken of de lucht blauw is. En ja hoor, we kunnen vandaag wel op pad. We parkeren de auto bij St. Luc en lopen via een prachtig pad langs een aantal watervalletjes. Het is wel erg steil en dat loopt nog wat moeizaam wanneer je zo vroeg uit de veren bent.
We houden er allebei van om vroeg te vertrekken zodat het nog koel is bij het klimmen en omdat we zo weinig mogelijk mensen willen tegenkomen. Na een 3 uur lange beklimming hebben we 1300 hoogtemeters achter de rug en worden we beloond met een magnifiek uitzicht op de vierduizenders met hun gletschers. Er staat zelfs een bankje op de top van Le Touno.
En hier keken we dan naar vanaf ons bankje. Blijkbaar staat er nogal wat wind bij de top gezien de sneeuwpluim die er aan vastgekleefd lijkt.
Op de terugweg zijn we via Hotel Weisshorn gelopen (2337m). De bergloop Sierre-Zinal zal hier volgende week ook langskomen en dan vervolgen via een pad net onder de achterliggende toppen langs. Ik hoop daar ook aan mee te doen.
Bij restaurant Le Prilett nuttigen we nog een heerlijke ovenschoteltje met rosti, kaas, uien en ei waarna we weer naar de camping gaan. 's Avonds breng ik Eveline naar het vliegveld van Geneve zodat ze haar vakantie op Sardinie bij haar nicht kan voortzetten.
















5 opmerkingen:

  1. Als plezierloper kun je ook goede prestaties neerzetten en als prestatieloper kun je heel veel plezier hebben. Ik zie mezelf als beiden. Mooie loop weer, maar de start was wel heeel vroeg. Hoewel, als het later was geweest had ik ook niet gekunt, jammer.
    Veel plezier in Oostenrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Jannet: dat klopt, maar ik ben als plezierloper veel minder gefocussed op een goede prestatie. Die komt vaak zomaar uit het niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is de marathon in de buurt van het huisje of het huisje in de buurt van de marathon? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vond je al wat weinig aanwezig op cnr, en lees nu (na tijden je log niet te hebben gelezen) hier de verklaring...
    jammer ronald, wat mij betreft is cnr een prima combi van plezier- en fanatieke lopers. ik zou best eens met een train'n' greetz meewillen, maar duurlopen past vaak niet in mijn plannen, en daarbij kan ik dan na anderhalf uur echt beter afhaken (want da's dan al een heel eind / ben dat niet gewend). we komen elkaar wel weer tegen! en blijf genieten vh lopen (doe ik ook hoor)
    grt, dries

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi hoor en indrukwekkend.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen