zaterdag 7 maart 2009

Eerste lenteloop

Van Eerste lenteloop

Het is lente! Althans volgens de meteorologische kalender maar het voelt vandaag ook zo aan. De zon schijnt heerlijk na het optrekken van de mist en heeft zeker ook al kracht. Nu is het nog wachten tot de natuur weer kleur krijgt. Vooral de heidevelden liggen er nog doods bij. Samen met Jiska rijd ik met de auto naar de Lunterse berg om vandaar te starten voor een duurloop van 22 km. Fiets achterin zodat ze gezellig mee kan fietsen.

Van Eerste lenteloop

En gezellig is het zeker, kletsen vindt ze leuk! Ze is ook erg geinteresseerd in het piepje dat m'n Garmin elke km geeft. Belangrijk voor haar om te weten hoe ver we zijn en hoe ver we nog moeten (mogen). Er zitten wat kleine stijgingen in het parcours en dat is behoorlijk zwaar voor die kleine meid. Hier op de foto rusten we na 12,5 km even uit en kan ik ook even een gelletje nemen.

Van Eerste lenteloop

Ondanks het heerlijke weer wordt er nog weinig gerecreeerd rond dit tijdstip. We komen maar weinig fietsers tegen. Deze paard en wagen kwamen we pas op het einde van de training tegen. Na 1:58:30 hebben we er 22.4 km op zitten en is Jiska blij dat we weer bij de auto zijn.

14 opmerkingen:

  1. Wordt de volgende Train'nGreetz ook gefilmd? Dan wil ik wel graag acteren: ik doe graag auditie voor 1 van de bijrollen in de achterhoede. Hopenlijk zijn de opnamen niet te vroeg, zodat ik nog wat kan inspelen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afgetraind koppie heb je. En een mooi (veelbewogen) filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat filmen en toch een mooi overzicht van de omgeving!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gebied ziet er erg mooi uit, altijd weer leuk om jou foto-verslag te lezen/bekijken, zo zie ik nog eens plekken waar ik nog nooit geweest ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi verslag is dit weer geworden.

    Heb me idd ingeschreven voor Urk-Zwolle, daar heb je ook leuke verslagen over geschreven, gaan elkaar vast spreken dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het filmpje werkt nu blijkbaar ook via picasa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie trainingsloop volgens mij ga je volgende week in PR lopen bij de Zuiderzeemarathon. Succes, nu hopen dat de wind gunstig zal komen te staan van Urk naar Zwolle.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handig zo'n meefietsertje, kan mooi je bidon achter op de bagagedrager. En als je moe wordt kun je achterop.:-))
    Had je geen last van de wind? Ik heb vandaag ook een stukje gelopen, met meefietser en een (veel te) harde wind.
    Verslag komt morgen...of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kwaliteit momenten... en onder het fietsen/ lopen lekker kletsen. Moet je niet te hard lopen anders wordt het meer hijgen dan kletsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk met je dochter op pad. Geniet er van zolang het kan!
    Mijn kinderen (de jongste is 15) voelen zich inmiddels al veel te groot om mee te gaan met een oude man in een tight.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Was idd heerlijk voorjaarsweer, nu weer ff niet. En vind ook altijd gezellig als 1 van de meiden mee fietst, hebben altijd wel wat te kletsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk dat ze mee ging en maakt het toch weer leuk allemaal.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. eh.. stukje weggevallen: heerlijk zo'n lente loop...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heerlijk zo'n lente op! Mijn kids willen ook nog wel eens meefietsen maar vinden dat vaak te ver ;)

    BeantwoordenVerwijderen