donderdag 19 maart 2009

Kuinderbos

Van Kuinderbos

In de serie "Lopen langs de snelweg" vandaag een rondje door het Kuinderbos. Wederom vanuit Friesland rijd ik via de A6 richting Kampen. Afslag Bant/Luttelgeest van de A6 en nog geen paar minuten later sta ik bij het begin van een bospad. Via de stafkaart en afstandmeten.nl heb ik gisteravond een route uitgezet van 13,5 km.

Het omkleden in de auto is nog wel wat lastig. Buiten is het kouder dan ik had gedacht maar gelukkig heb ik de lange outfit ook bij me. De zon schijnt helder maar staat al wel behoorlijk laag. Het is dan ook al 17:00 uur.

Van Kuinderbos

Het is een prachtig natuurgebiedje met vennetjes, bos, ruiterpaden, wandelpaden en fietspaden. Met de laaghangende zon zijn er mooie schaduw- en lichteffecten waar te nemen. Er zijn flink wat stukken waar ik op mul zand loop en dat haalt de vaart er uit. Volgens mij ben ik helemaal alleen in het bos, ik kom werkelijk niemand tegen.

Van Kuinderbos

Tegen het einde van het rondje loop ik langs het recreatiegebied De Kuilen. De zon zakt net achter de bomen en dat levert dit schitterende plaatje op. Helaas ben ik te laat thuis om de foto op sturen naar xc3xa9xc3xa9n van de weermannen.

Na 13.8 km in 1u:14m kom ik weer bij de auto en rijd huiswaarts. Heerlijke training! Zo zie je nog eens iets van Nederland.

Klik op xc3xa9xc3xa9n van de foto's om meer te zien van het natuurgebied.

24 opmerkingen:

  1. Niet alleen hulde aan de organisatie, maar zeker ook aan jou! Wat een mooie tijd. Maar hoe zit dat nou met die startnummers? Welk nummer moet je nou de volgende keer dragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd Ronald. Uitgelopen in een prachtige PR. Die staat. Geniet er van.

    h.gr.
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gedaan Ronald. Wat een geweldige tijd in toch die barre omstandigheden. Dikke Proficiat! En ja, Claudia heeft het weer geflikt, 3x achter elkaar 1e dame, echt goed

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ronald, van harte met deze prachtige PR-verbetering!!
    Zonder foto's had er vandaag zelfs een 3:22 in gezeten ;-)
    maar dan hadden wij weer niet zo'n aantrekkelijk verslag...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ronald, waar moet dat heen. Het ene pr na het andere. Welk nummer laat je de volgende keer opspelden vraag ik me af. Ik zie je vast weer in Apeldoorn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, alweer zo'n mooie tijd. Van harte gefeliciteerd (en dat met foto's.....zucht)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk je te ontmoeten, je hebt een supertijd gelopen. Was idd erg kort na finish en ik ben nog gehuldigd na massage en beker snert.

    Geweldige foto's ga er nog een paar lenen, misschien tot een volgende loop.

    groetjes Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig Ronald, ik vind het super van je. En vooral omdat je een gewoon een aardige vent bent die ik erg waardeer.
    Groetjes Leo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie prestatie en dat op een vlak parcours !
    De kou heeft ook zo zijn voordelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om je te zien. Je hebt een mooie tijd gelopen.Wat een prachtige foto's heb je onderweg gemaakt
    Groet Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Ronald eindelijk gaat ie goed en je hebt geen last gehad van je maag inhoud. keurigetijd dar ben ik de laatste marathon's nnog niet aangekomen. Ik hoop naar een herstel periode de draad weer op te kunnen pakken voor jou op naar de 3uur20
    groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd en wat een mooie PR en snelle tijd zeg.
    Mooi verhaal en Mo even gesproken over de marathon en je liep even met hem mee begreep ik.
    Geniet ervan en op naar onder de 3:20 uur.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van Harte met weer een PR!
    2004: 3:52
    2005: 3:47
    2006: 3:40
    2007: 3:33
    2008: 3:23
    Je versnelt nog steeds! Waar gaat dat heen?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. gefeliciteerd,,,.. hele snelle tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte met het behaalde resultaat, er staan wat foto's op www.dekker56.spaces.live.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prestatie, een geweldige pr verbetering, op naar de <3:20???

    BeantwoordenVerwijderen
  17. "Weg van de snelweg"-lopen. Mooi idee plus een goede training. Fraaie foto's ook weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey, das leuk.
    Niet ver bij mij uit de buurt.
    Kan je hier ook nog wel een paar leuke looptrainingen aanbieden in een prachtig landelijk gebied rond Kampen / IJsselmuiden. Volg je al een tijdje op je blog. Leuk om te lezen. Kom je in Urk-Zwolle tegen, Apeldoorn etc.

    Groeten uit IJsselmuiden

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat zijn er toch veel mooie dingen te zien in Nederland. Je moet het alleen even vinden.
    Dit stukje ken ik toevallig, jaren geleden heb ik er ook eens rondgedoold.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk dat 'zwerven' van jou door eigen land, wat een mooie omgeving om te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. altijd mooi die zwerflopen (met foto's) van jou

    BeantwoordenVerwijderen