vrijdag 17 april 2009

Nog 2 dagen...


Nog 2 dagen tot wat? Tja, waar ben ik nu weer beland....
Vlak bij Bamberg in Duitsland ligt het pittoreske dorpje Bad Staffelstein. Hier wordt over 2 dagen de Obermain Marathon gehouden met start en finish in het dorp. Uit de beschrijving en verslagen van andere plezierlopers een prachtige landschapsmarathon met de nodige hoogtemeters (600-700m). Er doen 350 lopers mee aan de marathon, in het totaal bijna 2000 aan alle afstanden.
Het is 600 km vanaf Barneveld en in 6 uur rijden ben ik op m'n bestemming aangekomen. Helaas regent het hier pijpestelen maar ik wil toch nog even een korte training doen.
Ik loop vanuit het dorp een rondje om de Mittelsee (ze hebben ook nog een Ostsee en een Westsee). Ik word al snel drijfnat. Het is een en al springen over plassen en uitwijken voor de blubber. Maar dat geef ik maar op en loop er gewoon dwars door heen. Na ruim een half uur ben ik weer terug, toch lekker om even buiten te zijn geweest.
De voorspellingen voor zondag zijn gelukkig goed: bewolkt, redelijk wat zon, temperatuur oplopend naar 20 graden. We starten evenwel 's ochtends om 09:00 uur, dan zal het nog niet zo warm zijn...

10 opmerkingen:

  1. Oogt inderdaad wat kaal, zo. Pech, maar kennelijk toch goed afgelopen. Wel heel blijven voor onze gezamenlijke duurloop op de 24e!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beter geen foto's dan gipsfoto's! Goed herstellen van je knie en dan volgende week hopelijk gezond weer verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Risico's moeten we gewoon vermijden en wanneer we toch onderuit gaan hopen we spoedig te herstellen: SUCCES !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig is ijs nu weer weg. Sterkte met knie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oeffff..dat is schrikken. Blijven koelen Ronald. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ai dat is ff pijnlijk, gelukkig niets gebroken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook al zo'n mooie omgeving om te lopen, succes met de marathon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes en vooral veel plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen