woensdag 15 april 2009

Texel - The day after

Van Texel-Muy-Slufter

Het geval wil dat ik net de dag na de 60-van-Texel weer arri-veer op Texel voor een afspraak op woensdag. Aangezien ik dinsdags in Joure moest zijn ben ik na afloop maar doorgereden naar Texel via de Afsluitdijk. Een prachtig gezicht al dat water onder een blauwe hemel.

Bij aankomst om 17:00 uur bij mijn hotel in De Koog direct de hardloopkleren aangetrokken en dit maal op weg via De Muy naar de Slufter. Het is heerlijk rustig voor zo'n mooie dag, ik had verwacht veel meer toeristen tegen te komen. De temperatuur is zo'n 16 graden en de wind komt uit het noordoosten. Dit is echt genieten.

Ik kom nog wel een enkele hardloper tegen. Zouden er nog bij zijn die maandag ook al de 60 liepen? Even een hersteltraining? Waarschijnlijk loop ik nu over voetstappen van een paar honderd lopers die al of niet met succes de 60 of zelfs 120 km van Texel hebben voltooid.

Van Texel-Muy-Slufter

Ik loop zo'n 6 km richting NO en bij De Slufter ren ik het trappetje op om wat meer uitzicht te hebben. Via het Texelpad loop ik weer terug met de wind in de rug. Dat voelt een stuk warmer aan. Op m'n gemak kom ik weer terug bij het hotel. Nu toch ook iets van het Texel gevoel gekregen...

(klik op een foto om meer foto's te zien)

25 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met deze knappe prestatie zo vroeg in het jaar.

    groet Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PR ziet er helaas niet altijd in, maar slechts 3 minuten erboven met deze koude en winderige omstandigheden is een goede prestatie daar kun je best trots op zijn!!
    Wat wordt de volgende 42,195?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keurig gelopen zeg en dat PR komt er wel Mr. Plenter!

    Groet Cornxe9

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oef, oef... Objectief gezien geen slechte tijd, toch? En als bonus een stukje zelfinzicht ;-)
    Ik wens je een van punt-tot-punt lopend 2009 toe zonder rondjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wees blij dat het rondjes waren anders had je misschien wel 15 km achter elkaar tegenwind gehad. Maar toch vind ik het wel een beetje een PR: PR op een rondjesmarathon (gefeliciteerd!), een PR bij een marathon onder de 3 graden (alweer gefeliciteerd!) en nog nooit zoveel rondjes achter elkaar gelopen (gefeliciteerd!!!!).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch weer een mooi start van het nieuwe jaar.

    En het laat toch weer mooi het metale aspect van lopen zien.
    In ieper was je blij geweest met alles onder de 3:30 nu ben je "Teleurgesteld" met 3:26:12

    Maar de voortekenen voor 2009 staan in ieder geval goed

    BeantwoordenVerwijderen
  7. supergedaan Ronald, weer een sub 3:30. ik vind het knap! gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch snel gedaan en de rondjes vond ik over het algemeen wel meevallen.
    Over 2 weken 10 keer zo'n rondje!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. saai he, en ik vond de rondjes van de 10km in voorthuizen al bijna te veel van het goede. mooie tijd iig, die 3:20 komt wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De beste wensen !! Zo te lezen ben je het jaar goed begonnen. Dat beloofd veel goeds. Rondjes lopen... ach voor een trainingsloop is het wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lang leve de grote rondjes. Is Enschede een optie voor die 3.20 of durf je de week ervoor een leuk rondje door de duinen aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met je mooie tijd, misschien niet de PR die je gehoopt had maar ook niet opgegeven. Duidelijk niet jou marathon.

    Nog de beste wensen voor jou en je gezin, dat 2009 een mooi, sportief en gezond jaar mag worden. Alles weer een beetje opgeknapt thuis?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Martin: dat zou zo maar eens kunnen..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Had ik moeten weten Ronald, dan hadden we samen kunnen lopen. Ik ben nu veel met mijn vrouw aan het fietsen en wandelen en dat is ook best leuk hoor. Vandaag waren we met veel zon en toch ook vrij veel wind (veel meer dan maandag) bij de Slufter en bij de vuurtoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Ronald hier zul je aan worden herinnerd dus over twee jaar roepen we je op voor de zestig.

    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi, dat staat. Over 2 jaar de 60 dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oeffff. met al die oproepen kun je niet meer terug Ronald :) ... ik blijf het knap vinden van de ultralopers... maar persoonlijk ga ik niet verder dan 42km

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een naar beroep toch ;-) om op zulke vervelende plekken te komen ;-)
    Mooie omgeving Ronald en mooie foto's weer deze keer!!

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Over twee jaar toch niet het halve werk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Ronald, Als je een berg-marathon aan kunt, kun je ook de 60 van Texel. Stuur je binnenkort mijn verslagje van de 60 van Texel. Gr. Han.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ronald, wat is je e-mail adres?
    Gr. Han.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk om overal te lopen, ben ook weer aan het lopen in Friesland.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. excellent submit, very informative. I ponder why the
    opposite experts of this sector don't notice this. You must continue your writing. I am sure, you have a huge readers' base already!


    Also visit my page ... frances farmer movie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Good site you have got here.. It's difficult to find quality writing like yours nowadays. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

    Here is my website :: luxe vakantiehuisje frankrijk huren - -

    BeantwoordenVerwijderen