zaterdag 18 april 2009

Parcoursverkenning

Om een uur of tien in de morgen wordt het hier eindelijk droog. Ik check nog even de buienradar en zie dat het wel even droog zal blijven. De beheerders van de Ferienwohnungen stellen ook fietsen ter beschikking dus ga ik op pad om op m'n gemak het marathonparcours te verkennen. Uiteraard een fiets met veel versnellingen (21) en goede handremmen. Ik heb totaal geen ervaring met fietsen op steile hellingen, dus ik doe maar voorzichtig.
Er zijn flinke stijgingspercentages en ook in de laagste versnelling lukt het me niet om op gang te blijven en ga ik maar lopen naast de fiets. Ik moet me natuurlijk ook sparen voor morgen. Respect voor Sander die straks de Alpe d'Huez 6x gaat beklimmen met de fiets voor het goede doel. Dit is toch niet echt mijn ding.
Gelukkig zijn de stijgingsgedeeltes in het eerste deel van de marathon. De eerste berg is ongeveer 450m hoog, de tweede (de Staffelberg) zo'n 550m. Totaal is het 681 meter klimmen volgens de organisatie. Het parcours is mooi, maar daarover morgen meer.
Bovenop de Staffelberg moet ik m'n toevlucht nemen tot dit kerkje. Het is begint stevig te regenen en na 20 minuten wordt het wel minder maar het stopt niet. Dan maar een regenponcho om en snel weer terug naar Bad Staffelstein via het parcours. Een stuk afsnijden is lastig in Duitsland omdat de doorgaande wegen vaak geen fietspaden hebben.
Na een lekkere warme douche ga ik naar de Adam Riese Halle waar de Startunterlagen uitgereikt worden. Ik mag met nummer 82 lopen. De chip (SAS Zeitmessesysteme) is een onhandig groot ding met alleen een gat in het midden. Maar eens zien hoe dat vast te krijgen is.
Bij het inschrijven voor deze marathon kon ik als buitenlander niet het geld overmaken. Karl-Heinz Dossel (organisatie) vond het zo leuk dat ik als Nederlander meedoe dat ik niets hoef te betalen! "Neem maar een Hollandse kaas mee". Dat heb ik dus gedaan en hem persoonlijk overhandigd. Hij was er erg blij mee en als tegenprestatie (nog een keer?) krijg ik ook nog eens een 2 liter fles met bier, speciaal met opdruk van deze marathon. Leuk zo'n begin.
Terwijl ik dit blogje schrijf trekt de lucht helemaal open. Morgen mooi weer!

7 opmerkingen:

  1. Goed bericht over je snelle herstel.
    Wat vroeg zeg, om 5.00 al! Is het dan niet erg koud?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om te lezen dat je niets aan glijpartij hebt overgehouden. Vind ook lekker zo vroeg maar zo in het donker nog niet, wacht nog even op de lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh.. heb maar even mijn naam aangepast.. 2 x Ronald is wel een beetje overdone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gelukkig gaat het goed met je en heb je geen leed overgehouden aan je valpartij. Jemig, 05:00 uur is echt vroeg en ja, ken dat, 's ochtends vroeg moet je lichaam echt op gang komen.. geen tijd voor een intervaltraining.. wel heel knap dat je zo vroeg gaat lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die 2-literfles, toch niet als begin van de marathon?? Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dus .....Kredietcrisis zorgt voor toename ruilhandel in natura ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je treft het niet met dat weer, hier was het heerlijk, veel plezier!!

    Kees

    BeantwoordenVerwijderen