zaterdag 11 april 2009

Rondje Ermelo-Leuvenum-Drie

Van Rondje Ermelo-Leuvenum-Drie

Het is nu wel bekend dat ik graag in verschillende gebieden loop. Zo ook vanmorgen. Mijn dochter moest naar Ermelo gebracht worden voor een cursus en dus heb ik een ronde uitgezet van 33km via de routeplanner van de fietsersbond en deze ge-upload naar mijn Garmin. Om 09:00 uur vertrek ik, het weer is wat broeierig. Waarschijnlijk door de buien van vannacht.

De Groevenbeeksche heide

Er is al flink wat volk op de been: wandelaars, hardlopers, fietsers en wielrenners. En later zie ik ook nog verschillende ruiters. Aangezien ik gisteren nog een 6x1000 heb gelopen start ik vandaag wat moeizaam. Daarbij heb ik ook wat last van de waterrugzak die behoorlijk hobbelt nu die nog zo vol is. Ik wil er nog een paar keer mee oefenen omdat ik over een paar weken meedoe aan de Trail Ardechois (57km) waar slechts enkele drankposten aanwezig zijn.

De eerste bloesem...

Het is al lente en de natuur begint dat ook te beseffen. Zeker met het weer van de afgelopen dagen is het groeizaam weer.

Grafheuvel

Langs de route liggen verschiilende grafheuvels, deze ook met opschrift:
Vanaf 2850 v. Chr. tot aan het begin van de jaartelling heeft de prehistorische mens grafheuvels van zand en plaggen over de doden opgeworpen. Bestaande grafheuvels werden ook dikwijls gebruikt voor een volgende begraving. Bij die gelegenheid werd de heuvel vaak opgehoogd en uitgebreid.

Leuvenumse beek

In het Leuvenumse bos vind je vooral bos maar ter afwisseling gelukkig ook een beekje. Vandaag heb ik alleen maar de uitgezette koers op m'n Garmin staan, ik let niet op tijd maar loop gewoon lekker op gevoel. Elke 4 km neem ik 9 tot 10 flinke teugen uit het slangetje. Dit heb ik thuis een keer uitgemeten: het komt overeen met een heel flesje van mijn drankgordel (0,17 ltr). Aan het einde zit er nog voor ongeveer 1 flesje in de waterzak.

Padvinders

Ik kom regelmatig groepjes jongeren tegen, aan hun kleding te zien zijn het padvinders en zijn ze een weekend op kamp. Ze lopen met briefjes in de hand om de juiste weg te vinden. Ik moet zeggen dat er bij de meesten weinig plezier af te lezen is van de gezichten. Velen zitten naast de weg of sjokken maar wat.

Oud-Groevenbeek

Vlak voor het einde van de route loop ik nog langs dit mooie optrekje. Bij de auto aangekomen blijk ik er 33km op te hebben zitten in net iets minder dan 3 uur. Wanneer ik de km-tijden in Sporttracks bekijk valt me op dat de snellere km's precies op die gedeelten zijn waar ik op een verhard en vlak fietspad heb gelopen, de snelheid loopt dan blijkbaar vanzelf op.

16 opmerkingen:

  1. dat is zeker straf!! Even wat kilometers inhalen na je vakantie zeker :) goed gedaan Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie duurloop weer en ik heb zaterdag mogen genieten van een schitterende omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom terug. En dan meteen weer een stevige 30! Goed gelopen, Ronald.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En wat gaat de volgende straffe wedstrijd worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel loop plezier in 2009.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was dit de laatste van 2008? Ik ben benieuwd wat 2009 gaat brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooie loop in een prachtstreek zo te zien,ook een erg mooi verslagske,knap om lezen!
    grt
    Patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Achterhoekrunner11 april 2009 om 20:55

    Heel mooi rondje wat je gelopen hebt als ik je verslag zo zie. Voor mij net iets te ver maar wie weet komt dat nog een keer.
    Ben nu al benieuwd naar je verslag van die Trail die je gaat lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een origineel idee om daar te gaan lopen, sommige foto's komen me heel bekend voor:-)) Ben er zelf vandaag ook nog geweest. Nog in bad geweest bij hoeve Beekhuizen?
    Kun je die rugzak niet wat aansnoeren of wat hoger op je rug vastmaken? Schudden is irritant en straks krijg je er schaafplekken van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. de beste truc tegen een schuddende waterzak is te zorgen dat er geen lucht meer inzit. Dus ondersteboven halen, de lucht er uitzuigen en het is al een stuk beter. Ook geen irritante klotsgeluiden dan.
    Het was inderdaad benauwd vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi plan die Trail in de Ardeche!
    Het lijkt me wel flink wennen aan zo'n rugzak.
    Mooie training langs de bloesems en langs een inderdaad fraai optrekje met een aardige oprijlaan.
    Succes verder en veel plezier! Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie omgeving zeg en weer veel km gemaakt.
    Fijne paasdagen.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. trail, leuk.
    Beetje vaseline op je schouder/sleutelbeen helpt tegen schurende rugzakbanden. Zeker als je in shitje gaat lopen kan dat vervelend zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige training!1
    Ik duw altijd de lucht eruit dat scheelt wat.

    BeantwoordenVerwijderen