maandag 27 april 2009

Training Ardeche


Gisteren regende het van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en heb ik maar een kleine ronde van 15 km gelopen (+/- 330 hoogtemeters), drijfnat was ik. Maar toch wel lekker om er even uit te zijn.
Vandaag was het gelukkig weer mooi weer, wel fris, en kan ik m'n laatste lange duurloop voor de Trail Ardechois a.s. zaterdag doen. Via stafkaarten een route van 28,5km en +/- 630 hoogtemeters uitgezet en ge-upload naar m'n Forerunner. Wat een ideaal apparaatje toch!
Ik start in Darbres. Ik heb een lang shirt aangetrokken met een kort shirt er overheen. Met de koude wind voelt dat wel behaaglijk.
Na een paar km trek ik het lange shirt toch maar uit, veel te warm in de open zon.
Deze eenzame Gas-Oil pomp spreekt mij als dieselaar wel aan....
Frankrijk mag dan weinig fietspaden hebben, de kleine boerenweggetjes doen daar nauwelijks voor onder en ik ben nauwelijks voertuigen tegen gekomen!
En dus ook weinig toeschouwers onderweg, alhoewel.... Deze dame volgt mij met haar nieuwsgierige blik tot ik uit beeld ben.
Regelmatig de mooiste uitzichten. Het landschap ik hier bijzonder, vanuit het dal kijk je tegen "bergen" aan, wanneer je eenmaal boven bent loop je ineens op een hoogvlakte waar je nauwelijks meer weet hebt van hoogteverschillen.



Rotsen die aan erosie onderhevig waren/zijn...



Dit is zo'n hooggelegen plateau. Mooie luchten, slingerende weggetjes, afwisselende natuur. En natuurlijk telefoonpalen, hoe kan het ook anders in Frankrijk.
Hier loop ik wel vaker langs, een klein perceeltje zeer donker dennenbos. Het licht dringt er niet doorheen.
Vanaf dit gehucht is het nog een klein stukje naar de camping maar wel met groot verval. Via een paar haarspeldbochten uiteraard.
Op naar de 57km a.s. zaterdag!

24 opmerkingen:

  1. Knappe tijd en bovendien zeer vlak gelopen ondanks de hellingen en de kille oostenwind! Sterk gedaan! Vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. das waar , je bent mij ook nog gepasseerd. Ik heb nl naar je lange passen gekeken. Makkelijke loop je weg terwijl het niet perse snel oogt.
    knap gelopen en je hebt gelijk qua entourage. Veel gedoe voor niets en niemand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hee die Ronald!
    Knap gelopen hoor in dit winterse weer en wind!
    Gefeliciteerd met je mooie tijd!

    Groeten van Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet heel veel in je buuurt hebben gelopen. Gefeliciteerd. Mooie tijd onder deze omstandigheden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tijd Ronald, doe ik je niet na.
    De sfeer bij de finish van de marathon is inderdaad een aanfluiting. Ik denk dat ze de Marathon als hoofdafstand wat eerder moeten laten starten. Dan maar samen met de 18,5 of de 27,5km lopers binnenkomen. Dat is beter dan zoals het nu al jaren gaat.

    Groet, Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks 'saaie' finisch een leuk verslag om te lezen met foto's. Wat zullen de trommelaars het koud hebben gehad. Mooie tijd gelopen!! zo met die kou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Ronald, super gelopen in de kou. Prima tijd en altijd leuk zo'n eindsprint. Gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die dranghekken snap ik ook niet, de brief die je vooraf krijgt ook niet. Daar staat alleen maar in dat je op de website moet kijken. Mooi gelopen weer. Vorig jaar om deze tijd zat je nog tegen die 3:30 grens aan te hikken. Nu ook maar dan vanaf de snellere kant.

    Groet, ook namens Jos. (En die heeft altijd gelijk. Ook nu, het ziet er nog goed uit).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ronald,
    Heel sterk gelopen. Gefeliciteerd met deze mooie prestatie. Het was me een waar genoegen om je wat uit de wind te zetten. Voor mij is het erg prettig lopen als ik m'n aandacht ook op een ander kan richten. De vermoeidheid die ik zelf na een tijdje ga voelen kan ik dan goed relativeren, omdat dat niets voorstelt vergeleken met die van een marathonloper. Ik vind het heel knap dat je het tempo ook in de laatste 15 km wist vol te houden. Ik hoop je weer tegen te komen in een van de volgende marathons.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi verhaal en wat een knappe tijd zeg.
    Dat met die omstanddighjeden haast niet te geloven.
    Prima gedaan en geniet.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgende jaar de midwinterUltra?
    Het parcours in Apeldoorn is mooi maar daar is alles mee gezegd. Ik liep er twee keer en koos dit jaar voor een eenzame Ultra: net iets minder deelname en zeker de eerste drie uur geen levende ziel te bekennen. Wel veel 'publiek' bij de Finish: iedereen was wakker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Ronald

    Goed gelopen en knap onder de 3:30 uur en dat met deze bizare omstandigheden. Mijn missie was geslaagd zoals je gelezen hebt.
    en de dames zijn tevreden. De 2 pieken zijn idd de plaspause's

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die lange loper met de 7 mijls stappen is Han uit Zwolle, heb jullie samen op de finisch foto gezien. Hij was er ook bij met ZZM in Zwolle.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WOW... slechts 2 minuten boven het PR gelopen.... dat beloofd nog wat voor dit jaar. Alweer de 2e Marathon in 2009 ; ga je er iedere maand eentje doen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. WOW... slechts 2 minuten boven het PR gelopen.... dat beloofd nog wat voor dit jaar. Alweer de 2e Marathon in 2009 ; ga je er iedere maand eentje doen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap ruim onder de 3 1/2 uur met die koude wind. Gefeliciteerd met deze goede prestatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtig gebied hoor. ik was er 's zomers een paar keer. genieten he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie training in weer een heel andere omgeving.
    Veel plezier en succes a.s. zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sucses natuurlijk en mooi om daar te lopen.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt ons leuk meegenomen naar een mooi gebied, neem aan dat daar zaterdag ook de trail is? Succes en veel plezier gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. genieten man, ben er jaloers op. Heel veel succes en nog meer plezier zaterdag as.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ronald, je lijkt wel een globe-runner. Volgend weekend weer een ander land?
    A Bientxc3xb4t, han.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. leuk gebied en je hebt weer mooie plaatjes geschoten. Succes en groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wow, mooie training in een mooi gebied Ronald

    BeantwoordenVerwijderen