zaterdag 13 juni 2009

Cursustraining 30km

Van Ermelo-Leuvenum-Drie 30km

Om 08:30 heb ik mijn wagen volgeladen, vol met jonge meiden. Je kunt alles van ze zeggen, maar ze zingen niet als seisjes. Maar wel leuk die meidenverhalen. Ik breng ze naar Ermelo waar ze cursus volgen om ondersteuning te mogen geven bij turnlessen. Terwijl zij een paar uur cursus hebben loop ik een ronde van 30 km, iets korter dan de keer in April. Afgelopen weekend al een marathon gelopen en volgende week weer een zware inspanning, dus vandaag zeer rustig lopen.

De Groevenbeekse hei
Doorkijkje naar een vredig tafereel
Van Ermelo-Leuvenum-Drie 30km

Uit dit pad kom ik zojuist. Het lijkt een bospad maar het is een fietspad geweest. Blijkbaar wil men het niet meer onderhouden want aan beide uiteinden wordt verder ook helemaal niets aangegeven dat het een fietspad is, zelfs het asfalt is over 100m weggehaald. Maar dan heeft men geen rekening gehouden met de fietsrouteplanner! Die heeft dit paadje feilloos gevonden voor mij. Je bent hier dan ook helemaal alleen.

De Ermelose hei
Drie

Na iets minder dan 3 uur ben ik weer terug bij de auto en kan ik nog lekker een half uurtje genieten van de zon voordat de meiden weer naar buiten komen. Ik voelde de marathon van vorige week nog duidelijk in m'n benen maar desondanks toch lekker gelopen.

Om al vast een idee te geven wat ik volgende week ga doen:
Picture0027

23 opmerkingen:

  1. Hey Ronald, Onderschrijf je mooie verhaal. Bij mij lag de basissnelheid bij een harde ondergrond ook net iets hoger. Verder leken de heuveltjes gaande weg steeds venijniger te worden. Keep in touch, Han.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omgeving veel mooier daar dan de CPC! Mooie tijd gelopen Ronald!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ligt niet aan jou of aan het parcours, maar aan je startnummer!
    Wat aardig van ze dat je cadeaubonnen kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knappe tijd Ronald: ruim sneller dan 217 minuten!
    Ga je nu veel in Belgie lopen?
    Volgend jaar vast ook weer de Drents Friese Wold Marathon, gezien je verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verhaal. Dit is ook een favoriet parcours van mij en ook ik heb me afgelopen zaterdag weer uitstekend vermaakt daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie marathon zo te lezen, nette tijd neergezet en leuk dat je met Han kennis gemaakt hebt. Toch alleen maar positief hoop ik ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi beschreven Ronald en weer een prima eindtijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En als je wilt lopen in het enige stukje Vlaanderen in Nederland, dan is op 16 mei de Zeeuws-Vlaamse marathon een prachtig alternatief. De meest Vlaamse marathon van Nederland!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alweer een Marathon volbracht ; ze koste je echt geen moeite ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. en dat was marathon nr. ...? klinkt als een mooie route, maar wel een beetje saai ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. EEn pracht tijd en ik teken er voor!.
    En ik kan mij voorstellen dat het tempo er uit gaat bij dit soort wegen, had het ook tijdens Spier..
    Leuk de kadotjes en altijd fijn dit soort marathons.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo te lezen was het weer een mooie loop, toch een van de mooiste marathons die Nederland rijk is.
    Toch lekker dat je op een "niet snelle" marathon zo'n tijd neer zet, zeker als de twijfel over de afstand weg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie training in alweer een andere omgeving.
    Ik dacht dat je volgend weekend in Ortho zou lopen, maar volgens mij hebben ze daar geen rotsen zoals op de foto. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je gaat goed zo na de marathon en slim om zo ergens een mooi rondje te rennen.
    Alvast veel sucses volgende week en petje af.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk effect, als je alleen naar de plaatjes kijkt en er ineens zo'n bergplaatje langs komt... spannend dat ze bij ermelo van die rotsen hebben. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. erg mooie training en mooi parkoer zo te zien aan de mooie foto's,sterk bezig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ezeltje Henkie nog gezien bij Drie? Is trouwens ook handig in de bergen om een ezeltje mee te nemen.
    Veel plezier over 4 dagen, 12 uur, 32 minuten en 4 seconden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. met recht een Bergloper! Succes alvast Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prima training, mooie foto's weer maar dat zijn we gewend inmiddels van je. Succes volgende week!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk om het zo weer te combineren. Lekker gelopen zo te lezen. Succes volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik weet het!!!!
    Mooi! Wel rustig starten he? Vooral de eerste dag. Is 25 je startnummer?
    :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Jannet: klopt! Alhoewel het niet m'n startnummer is. Morgenavond meer info!

    BeantwoordenVerwijderen