woensdag 17 juni 2009

xc3x96tscher-Ultra-Marathon voorbeschouwing

HoehendiagrammKomend weekend weer een echte bergloop, en wel in 2 etappe's. Het vindt plaats vanuit het plaatsje Lackenhof in Niederxc3xb6sterreich.

De eerste dag maken we nog een omtrekkende beweging van 50km (1850 hoogtemeters) om de xc3x96tscher heen door prachtig natuurgebied en de tweede dag mogen de de xc3x96tscher zelf op en weer af over een afstand van 22km (1150 hoogtemeters).

Het is een heerlijk rustige loop, er hebben zich (nog) maar 120 deelnemers op alle afstanden ingeschreven, 60 op de combinatie.

Picture0029Enige Trittsicherheit is met name op de tweede dag wel vereist. Nu heb ik gelukkig totaal geen last van hoogtevrees maar voorzichtigheid blijft natuurlijk wel geboden.

Wanneer ik dit soort foto's zie heb ik er alleen maar meer zin in!

De weersvoorspellingen zijn helaas nog niet zo goed (regen), laten we hopen dat het meevalt.

Programma:
do: heenreis+training
vr: wandeling
za: 50km
zo: 22km
ma: terugreis

10 opmerkingen:

  1. "Weg van de snelweg"-lopen. Mooi idee plus een goede training. Fraaie foto's ook weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, das leuk.
    Niet ver bij mij uit de buurt.
    Kan je hier ook nog wel een paar leuke looptrainingen aanbieden in een prachtig landelijk gebied rond Kampen / IJsselmuiden. Volg je al een tijdje op je blog. Leuk om te lezen. Kom je in Urk-Zwolle tegen, Apeldoorn etc.

    Groeten uit IJsselmuiden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn er toch veel mooie dingen te zien in Nederland. Je moet het alleen even vinden.
    Dit stukje ken ik toevallig, jaren geleden heb ik er ook eens rondgedoold.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat 'zwerven' van jou door eigen land, wat een mooie omgeving om te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. altijd mooi die zwerflopen (met foto's) van jou

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow, Ronald, het wordt een pittige maar echt wel jouw ding! nogmaals succes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Petje af hoor en veel plezier en sucses en benieuwd hoe het zal gaan.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel verrassend wat je nu gaat doen. Ik dacht eerst dat je misschien in Ortho 2 marathons in 1 weekend ging lopen. Dit lijkt me, met die hoogtemeters, nog veel zwaarder.
    Veel succes en vooral veel plezier in Oostenrijk.
    Het weer kan dus alleen maar meevallen t.o.v. de voorspelling ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wist het allang:-) Die eerste dag valt wel mee, maar die tweede....oef. Gelukkig is die maar 22 km met. Wel even veel (!) foto's maken a.u.b.

    BeantwoordenVerwijderen