vrijdag 19 juni 2009

Oetscher - dag 2

Van Lackenhof - dag 2

Vanmorgen vroeg op om een kleine bergwandeling te maken. Waarom vroeg? De weersvoorspellingen geven aan dat het 's middags stevig gaat regenen en 's morgen droog blijft. Het is zo vroeg al drukkend warm, de eerste meters naar boven zweet ik al behoorlijk! Het doel is de Kleiner Oetscher, het kleinere broertje van de Oetscher die we zondag al mogen beklimmen. Ik start op 850m hoogte om uiteindelijk na 1 uur en 20 min op de top te zijn van 1557m.

Terwijl ik het laatste stuk van de Riffelsattel (1280m) naar de top loop wordt ik steeds meer belaagd door vliegen. Nu heb ik daar wel vaker last van, ze schijnen op mijn zweetgeur af te komen. Maar dit keer is het echt ongelooflijk, als ik naar boven kijk ziet het echt helemaal zwart van de vliegen en het gezoem is niet van de lucht. Wanneer ik langzaam loop worden ze brutaal en gaan overal op m'n onbedekte delen zitten. Ik loop dus stevig door en op open gedeelten waar een briesje staat nemen ze meer afstand. Op de top blijf ik rondjes lopen totdat ik opgedroogd ben, een paar honderd vliegen taaien nu af. Het bovenstaande filmpje maak ik daarna, kijk vooral eens in het tweede gedeelte, dan zie je een heleboel ijdele vliegen voor de lens langs komen!

Van Lackenhof - dag 2

Op de terugweg ga ik nog even door het dorpje Lackenhof. En zoals het hoort: elk dorpje heeft hier z'n kerkje. Er zwerven allemaal groepjes kinderen door het dorp met vragenformulieren, waarschijnlijk een speurtocht. Regelmatig wordt mij wat gevraagd maar dan zien/horen ze al snel dat ik niet van hier ben.

Van Lackenhof - dag 2

Na het eten ga ik naar de Jugendherberge om m'n Startunterlagen op te halen. Om acht uur verzamelt iedereen zich in de kantine. De organisatie geeft een toelichting op de te lopen route komende dagen en waar de moeilijke punten zitten. Het is onder andere niet de bedoeling om een bodycheck uit te delen wanneer je op smalle paadjes langs argeloze wandelaars rent.

Van Lackenhof - dag 2

Naast me blijkt een Oostenrijkse man te zitten (Herbert) die, hoe toevallig, in hetzelfde huis zit als ik. Het is ondertussen hard gaan regenen buiten en nu moeten we nog lopend terug. Laat ik nu net een zeer speciale paraplu bij me hebben die zelfs stormen kan weerstaan. Alleen kan er maar 1 persoon goed onder. Maar ach, we houden het een beetje droog.

En de buit van vandaag:

Van Lackenhof - dag 2

Een paar Nike trailschoenen, een Odlo tight en een startnummer. Maar vooral veel plezier natuurlijk de komende dagen!

12 opmerkingen:

  1. Net niet of net wel, ik vind het een nette tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Probeer het eens op de baan tijdens een echte 5 km wedstrijd. Kom je zo in de buurt van de 19'. Voor 20' moet je rondjes 96 sec. draaien. Een andere truc is de derde en vierde km voor't gevoel te versnellen en de laatste volle bak. Op papier allemaal erg makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst een mooie lange duurloop en vandaag nog even op snelheid vlammen, petje af.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het gaat je goed af maar 5 km op de baan levert je een snellere tijd op . en ook met die wind van de afgelopen dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stevige snelle training zeg, vooral in je eentje tegen de wind in!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is idd een snelle training zo tussen al die mooie tochtjes van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gekregen of gekocht, die schoenen? Succes (over)morgen, nummer 38!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog belangrijker...welke maat zijn die schoenen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De schoenen zijn gekregen (zat natuurlijk deels in het startgeld) en ze hadden maat 12,5 of 14. Gelukkig mochten we passen, 12,5 (47) was ruim genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zwermende vliegen, zwervende kinderen, ben benieuwd wat je morgen allemaal tegen gaat komen .... veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om er zo mee bezig te zijn, hopelijk zondag wat minder vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. on-ge-loof-lijk!
    ben net een week terug uit dit gebied en met de schrik nog in de benen van een donder en hagelbui op 3 juli van de otcher afgedaald als gewone bergwandelaar en dan kom ik je site hier tegen! Dat is dus hele ander koek! prachtige sfeervolle opname's ook nog. petje diep af voor deze prestaties!

    BeantwoordenVerwijderen