zaterdag 3 oktober 2009

Oogsten

Van Duurloop 25km

Overal zijn de maaiers op het land aan het werk om de mais binnen te halen. Tractors rijden af en aan. Liep ik de laatste tijd nog tussen muren van maisplanten, nu staan veel akkers er alleen nog maar gestoppeld bij. Na maanden van groei is de oogst volgens mij weer goed en overvloedig.

Marathonzeeland2009Een link is ook makkelijk te leggen naar hardlopers die maanden lang hebben geinvesteerd in trainingen om vandaag een goede tijd of positie te oogsten bij de Zeelandmarathon. Trainen volgens vast opgezet plan, de deur uit of het nu mooi of slecht weer is. En dan vandaag het uur U. Dikke pech voor velen, er staat een harde zuidwester. Een verbetering van je persoonlijk parcours record zit er niet in. Het wordt knokken tegen de wind. Een mislukte oogst? Dat denk ik toch niet, dit hoort nu eenmaal bij de Zeelandmarathon, het maakt het juist een heroische wedstrijd. En chapeau als je 'm toch goed uitgelopen hebt!

Buurman Henk is ook met een aantal lopers (+aanhang) naar Zeeland gegaan om deel te nemen aan deze zware tocht. Hij is gefinished in volgens mij een prachtige tijd. Proficiat Henk! Zelf heb ik nog daar nog niet gelopen, ik vind het toch iets te druk en strand trekt me niet zo. Maar wie weet, je moet 'm toch een keer gelopen hebben en het levert onderweg vast mooie plaatjes op!

Van Duurloop 25km

Vandaag loop ik een rondje van 25km. Ergens in m'n achterhoofd zat ik nog te denken aan de halve van Alblasserdam voor een snelle tijd maar met deze wind maar snel uit m'n hoofd gezet. Ik kan nu wel lekker m'n nieuwe compactcamera uitproberen. Een Panasonic Lumix FT1, water- en shockproof. De FT1 is vooral sneller dan de vorige en komt ook goed uit de testen. Wel een tikkeltje zwaarder dan de Pentax dus dat scheelt weer 0,74 sec op de marathon ;-)

De eerste bevindingen zijn goed. Het apparaatje stelt inderdaad veel sneller scherp en ook de tijd tot het nemen van de volgende foto is aanzienlijk korter. Ook heeft het display veel meer pixels zodat ik beter kan zien of een foto gelukt is (vooral ook of er een vlek op de lens zit).

Na 2 uur en 12 minuten loopgenot ben ik weer terug en kan ik de resultaten van m'n camera op de computer bekijken. Zie ook het foto album (link onder de foto's).

12 opmerkingen:

  1. Gekregen of gekocht, die schoenen? Succes (over)morgen, nummer 38!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog belangrijker...welke maat zijn die schoenen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De schoenen zijn gekregen (zat natuurlijk deels in het startgeld) en ze hadden maat 12,5 of 14. Gelukkig mochten we passen, 12,5 (47) was ruim genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zwermende vliegen, zwervende kinderen, ben benieuwd wat je morgen allemaal tegen gaat komen .... veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om er zo mee bezig te zijn, hopelijk zondag wat minder vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. on-ge-loof-lijk!
    ben net een week terug uit dit gebied en met de schrik nog in de benen van een donder en hagelbui op 3 juli van de otcher afgedaald als gewone bergwandelaar en dan kom ik je site hier tegen! Dat is dus hele ander koek! prachtige sfeervolle opname's ook nog. petje diep af voor deze prestaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Foto 17: hoezo geen vlek op de lens? Nee hoor, grapje: mooi toestelletje. En de gelegenheid op foto 5 ken ik ergens van?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het snel scherpstellen van de camera compenseert vast wel het tijdverlies door de gewichtstoename ;-))
    Mooie foto's geeft ook dit toestel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. helemaal met je eens. Het zijn helden in Zeeland geweest vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn prijs voor de mooiste foto gaat naar nr. 16.
    Veel plezier in Tirol, een mooie gelegenheid om je nieuwe toestel eens flink aan het werk te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto van die kustmarathon, net het moment dat ik de koppositie verloor ;-)
    Ik kan je deze marathon zeker aanraden voor de toekomst. Zwaar is ie wel maar vreselijk mooi en publiek is fantastisch daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet dat je van bergen hou en minder van het strand, maar dit is echt een aanrader, zeker bij windkracht 8!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen