zaterdag 17 oktober 2009

Rondje Vuurtoren

Van Texel Noord

Een weekendje Texel! Even er tussenuit om een uurtje het laatste stukje Noordzeekust te verkennen waar ik nog niet geweest ben, namelijk tussen De Slufter en het noordelijkste puntje van Texel. De overige stukken heb ik al eerder verkend bij zakelijke bezoeken. Het noordelijkste puntje wordt duidelijk gemarkeerd door de Vuurtoren.

Van Texel Noord

Bij het ronden van de Vuurtoren kan ik Vlieland duidelijk zien. Het lijkt zo dichtbij. De wind heeft hier vrij spel en laat het zand opstuiven.

Van Texel Noord

Het is uitstekend weer voor wandelen, vliegeren, watersporten en natuurlijk hardlopen. Alhoewel ik meer met sightseeing bezig ben....

Van Texel Noord

Een stuk kuststrook heeft zo te zien behoorlijk te lijden van wind en water. Het strand is hier smal, een flink stuk is van de duinen afgeslagen!

Van Texel Noord

Bij Paal 28 ga ik weer het binnenland in om terug te gaan naar ons vakantiepark. Lekker een uurtje gelopen, ca. 11km, veel gestopt om even te kijken en te kieken (zie link onder de foto's voor het hele album).

15 opmerkingen:

  1. Afzien zeg en wat een kou lijkt mij.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker zo'n modderbadje. Toch zien de wegen er op de foto goed begaanbaar uit. Waarom heb ik dat nooit?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij vermaakt je overal wel en hier ben je in je element. Mooie belevenis weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 17km... is dat niet te kort voor jou ? Jij loopt toch enkel 42-ers ? ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker afzien maar toch een mooie tocht
    gr Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ronald, je hebt weer mooie foto's gemaakt met zeer fraaie luchten.
    Rondje Texel is nu dus geheel verkend!! Groet, Martin.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een verschil met vorige week. Is dit een trainingsstage voor Texel 2011?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi verslag van een prachtige omgeving!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. geweldig Ronald. Texel was mijn eerste waddeneiland waar ik, in 2005, hardlopend van heb mogen genieten. Heb zelfs grotendeels hetzelfde stuk gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Even een rondje Texel!!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mmmooi, en nu het hele rondje in xc3xa9xc3xa9n keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ronald, succes en vooral veel plezier in Duitsland: Schwxc3xa4bisch Gmund?
    Ben benieuwd naar je ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als ik dit weer zie die mooie foto's kan ik niet wachten op een nieuwe poging de 60 van Texel. Maar ja dan moet ik wachten tot 2011.
    Mooi verslag en foto's.

    gr Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk die foto's, herken ze van een jaar of 12 jaar geleden. Toen liep ik helaas nog niet hard, anders had ik daar vast ff gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen