zondag 11 oktober 2009

Tour de Tirol - Kaiserwinkl Halbmarathon

Om 11:15 stap ik naar buiten om op weg te gaan naar Walchsee voor de derde wedstrijd, een halve marathon. Bij de auto druk ik op m'n afstandsbediening maar er gebeurt niets. Nog een keer drukken maar nog niets. Batterij van de sleutel leeg? Ik maak de deur met de sleutel open en direct valt me op dat er geen lampje aan gaat. Proberen te starten, geen kik. Sh... Naast me stapt net iemand met sportkleding in z'n auto. Ik leg uit wat er aan de hand is en ik kan met hem meerijden, pfff. Het blijkt een Oostenrijker te zijn en verdienstelijk loper, gisteren onder de 4 uur gebleven. We praten heel wat af onderweg. Bij aankomst zet hij me direct bij het startgebied af, wat een luxe. Na hem bedankt te hebben scheiden onze wegen weer.

Van Kaiserwinkl Halbmarathon

Helaas regent het ondanks de aanhoudende mooie weersvoorspellingen. De lucht ziet er ook wel erg instabiel uit. Al snel ontmoet ik de groep uit Lisse weer die met z'n allen present zijn (op 1 zieke na). Walter (oranje shirt) is bereid om me straks mee terug te nemen naar Sxc3xb6ll. Dochtertje Iris van 5 is erg spontaan en praat lekker mee :)

Het blijkt trouwens dat een aantal lopers gisteren is tegengehouden om het laatste stukje naar de top te lopen vanwege de slechte conditie van het bergpad.

Van Kaiserwinkl Halbmarathon

Veel lopers blijven tot vlak voor de start nog in de tennishal of een ander afdakje. Het regent behoorlijk. Echter, vlak voor de start breekt er even een waterig zonnetje door.

De strijd om de winst over de 3 dagen zal vandaag spannend zijn, Wyatt heeft slechts 1:10 voorsprong op de tweede, een Keniaan. Uiteindelijk zal het ook niet redden maar tweede worden achter Raymond Kemboi Chemungor. Bij de vrouwen wordt de Nederlandse Lara Klaassen 4e, een mooie prestatie!

Van Kaiserwinkl Halbmarathon

Zelf heb ik niet het uiterste gegeven vandaag. Ik sprak Lutz vooraf nog even en die voelt zich goed, dus volgen heeft geen zin. Elke ronde word ik weer aangemoedigd door Spartanen (die de ronde tegengesteld wandelen) die me nu zo langzamerhand ook wel allemaal kennen. Ook word ik aangemoedigd door een jongedame die vorige week op m'n weblog reageerde omdat ze daar familie herkende (organisatoren). De laatste ronde vroeg ik haar of zij van mijn weblog was en dat werd lachend bevestigd.

De laatste ronde verloopt erg moeizaam zodat m'n streeftijd van 1:40 niet gehaald wordt, maar met 1:42 ben ik ook tevreden.

Zo langzamerhand druppelen de Spartanen ook binnen. Ik haal m'n finisher t-shirt af en een paar mooie lange kousen (?). Het zijn geen speciale kousen, dus waarom ze dan lang zijn... Ik rijd met Walter en z'n gezin mee terug naar Sxc3xb6ll. Fijn dat de autopech zo toch voor de wedstrijd geen problemen heeft opgeleverd.

Ondertussen ben ik er ook achter waarom de accu leeg is, ahum. Ik had de koelbox aangesloten gelaten...
Morgenochtend helpt de huisbeheerder me met startkabels en dan weer op naar Nederland! Het was weer een geslaagd weekend. Nu nog even bij de Spartanen langs.

14 opmerkingen:

  1. Zekers leuk en gezien de warmte helemaal top.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi rondje Ronald in een mooie omgeving

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk zo'n loopje in de directe omgeving. Netjes gelopen met de tropsiche omstandigheden.
    Ik was in Belgie dus kon hier helaas niet bij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke bike-run-bike zo!
    Prima 2e ronde en goede eindtijd onder de warme omstandigheden.
    Groet, Martin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch nog een mooie tijd zo, met de warmte, de klimmetjes en mul zand. Altijd leuk om in eigen omgeving een wedstrijd te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ronald
    Leuke en mooie site heb je!
    Je hebt ook de de nodige ervaring met berglopen.
    Ikzelf sta vlak voor het begin van mijn 1e(serieuze) bergloop-avontuur; op 19-07 de Steinbocktrophy (13km, 900mtr op en neer) en op 25-07 de Swiss Alpine Marathon 42K in Davos (heb jij vorig jaar gedaan).
    Wat ik je vragen wil: heb jij voor mij wellicht nog wat tips, met name wat betreft kleding en voedsel?
    Doe je zlef ook nog wat in de bergen deze zomer?
    groet,
    Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me ook wel eens leuk, een halve op geboortegrond. was een zware editie dit jaar volgens mij, dus keurige tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was weer een mooi Tiroler weekend!
    Ik denk dat die lange kousen bedoeld zijn voor de warming-up dansjes ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En wanneer ga je die charmante kousen aan ons showen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi verslag weer Ronald, herkenbaar alsof ik er zelf bij ben geweest.
    Ik heb een stukje over de verrichtingen van onze groep op de Spartaansite geplaatst met daarin een link naar jouw pagina.

    Tot ziens bij De Spartaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi verslag ronald, heb het met veel plezier gelezen. Ik hoop dat je een goede terugreis hebt gehad zonder (accu)problemen
    ;-)
    Wie weet komen we elkaar nog eens tegen.

    Groeten walter, sylvia en iris maas

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niet verkeerd, zo'n weekend. Goed gelopen ook

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Balen van de autopech maar toch een gezellig liftje naar de wedstrijd. Toch een hele knappe tijd na de marathon van de dag ervoor, super gelopen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen