zaterdag 31 oktober 2009

Voorbereiding halve van Epe

Van Training 31-10-2009

Deze kleurenpracht van de bossen bij Lunteren kan ik me ook goed herinneren van de omgeving van Epe waar ik in 2007 en 2008 ook al de halve marathon liep. Volgende week is het weer zover, ook dit keer hoop ik weer mee te doen. Ik heb er al twee keer snel kunnen lopen (1:33 en 1:31) en dat ga ik nu weer proberen.

Aangezien ik de laatste tijd vooral lange afstanden heb gedaan wil ik vandaag weten hoe het met de snelheid staat. Ik kies voor een 6x1000/2000 training, een mooie manier om te onderzoeken hoe het met de tempohardheid zit.

Van Training 31-10-2009

Zoals te zien in de grafiek zijn bijna alle snelle km-tijden zo rond de 4:25, alleen de 6e km is wat langzamer vanwege de heuvel bij Lunteren die hier in zit. Ik moet zeggen dat het me niet al te moeilijk af ging, ik had er dan ook zin in.

Dit wekt voldoende vertrouwen om volgende week weer een rappe tijd te lopen, in ieder geval onder de 1:35 maar liever natuurlijk onder de 1:30 ;-)

7 opmerkingen:

  1. wow Ronald, wat een verhaal.. kan mij voorstellen dat iedereen baalt maar een organistatie neemt natuurlijk geen risico's. Wel een mooi verslag en dito foto's (jammer dat alleen de enige foto waar je op staat nou precies onscherp is.. of wil je niet herkend worden :))

    gefeliciteerd in ieder geval want ik vind ruim 5 uur lopen door de bergen al een prestatie op zich!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beter een klein beetje gebaald, dan ernstig in de problemen, denk ik dan maar. Zo te lezen een prachtige uitdaging die je toch succesvol hebt volbracht. Klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ze zullen wel gedacht hebben: die lopers zien er niet uitgeslapen genoeg uit om ze door te laten lopen. Mooi avontuur, volgende keer een tentje meenemen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een mooi verslag met mooie plaatjes.
    Als je dit zo loopt dan moeten de ultra's ook geen probleem zijn, de tijdsduur heb je al volgemaakt.
    Jammer dat je niet de kans kreeg tot de finish te lopen, maar wel een begrijpelijk besluit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En mooie training en constant gelopen dat hoop ik zondag ook te doen. Op de 10 km baan gisteren gezien hoe het niet moet dus ik mag zeker niet te snel gaan.

    groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 3 maal is scheepsrecht. Van 1:33 via 1:31 naar 1:29 ? Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil niet veel zeggen, maar ik tel zo even 12 maratho'/ ultra op je blog en onwaarschijnlijk veel...
    Die snelle halve gaat volgens mij wel lukken en veel sucses.
    En waarschijnlijk ga ik je zien bij de zuiderzeemarathon.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen