vrijdag 9 oktober 2009

Tour de Tirol - 10 km

Van Alpbachtaler Zehner

Voor Tiroolse begrippen lopen we vandaag een vlakke 10 km. Nou, mooi niet dus zoals je op de foto hierboven kunt zien. Er zitten een stevige klimmetjes in. Wanneer ik aankom is het nog mooi weer, een waterig zonnetje en zo'n 20 graden. Later bij de start zal het een beetje regenen.

Van Alpbachtaler Zehner

Vanmiddag m'n Startunterlagen opgehaald in de feesttent. Daar ontmoet ik Thomas Schmidtkonz die ook weer van de partij is. Naast hem Dieter Ulbricht die ook een eigen website heeft. We wisselen wat loperswetenswaardigheden uit en vooral ook wat tips. Dieter is vooral geinteresseerd in een bergmarathon in Slovenie volgend jaar die dan ook het WM Berglauf Langstrecken mogen organiseren.

Ook ontmoet ik weer veel lopers van de Spartaan uit Lisse. Alleen Joop Marcelis loopt ook alle afstanden. De rest xc3xa9xc3xa9n of twee afstanden.

Van Alpbachtaler Zehner

Maar goed, nu dus de 10km in het mooiste bloemendorp van Tirol (zeggen ze zelf).

Van Alpbachtaler Zehner

Jonathan Wyatt is dus ook van de partij. Alleen de bergmarathon morgen geldt voor het WM. Toch lopen alle favorieten voor zover ik dat kan overzien ook de 10 vanavond xc3xa9n de halve marathon overmorgen. Waarschijnlijk voor hun alleen een opwarmertje vanavond.

Vlak voor de start ontmoet ik Lutz Prxc3xb6sch die hier ook voor de derde keer mee doet. Bij de start staan we ook naast elkaar en uiteindelijk zullen we de gehele wedstrijd samen lopen. Bij de Osnabrxc3xbccker Landmarathon zag hij me richting de finish strompelen maar nu kon ik even uitleggen wat er aan de hand was.

Mijn voornemen is om rond de 45 minuten te lopen. Lutz wil i.v.m. de bergmarathon morgen langzamer lopen maar blijft dus toch bij mij. Eigenlijk is hij een betere loper (sub 37 op de 10km). We lopen de 4 rondjes vrij constant (11:05-11:19-11:23-11:20) en komen dus op een nette 45:08 binnen. Onderweg word ik steeds aangemoedigd door de Spartanen uit Lisse, Lutz is een beetje jaloers.

Na afloop wat cola'tjes naar binnen waar de meesten een flinke pul bier naar binnen slaan. Snel weer naar huis om de nodige energie in te slaan voor morgen.

12 opmerkingen:

  1. Heftig die tweede etappe, zeker na wat je de dag er voor al hebt gedaan: Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, mijn hoogtevrees dat mij bij die allereerste foto al shaken: ik zou rechtsomkeert gemaakt hebben. Petje af dus voor de Niederlxe4ndische berggeit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een tocht zo door de mist, wel een geweldig loopweekend geweest zo. Gefeliciteerd met deze bijzondere wedstrijd, super om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me idd irritant zo'n helicopter.
    Sommige foto's doen me wel aan de SJM denken, ideetje?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haast niet te geloven zo zwaar en steil allemaal.
    Het ziet er wel mooi uit en apart om door de sneeuw te lopen.
    Jammer van het verkeerd lopen en kan gebeuren.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ronald, weer een hoogtepunt ; letterlijk en figuurlijk. Proficiat met deze geweldige presatie en avontuur. Geniet er nog lang van.
    Gr. Han.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow, wat een verhaal, wat een klim! Goed hoor Ronald! En die abnormal powerdown komt mij bekend voor... even een bugje.. normaal werk hij erna weer normaal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Respect, mooi gedaan. Lijkt me superzwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ff reactie op jou vraag, idd Anita loopt achter mij. Heb twee rondjes met haar gelopen, erg gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet eruit als een erg zware, maar ook erg mooie loop.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nette tijd op een mooie locatie. Dat biertje smaakt best lekker. (kraampje op de onderste foto) Kreeg ik na de Berlijn marathon ook. Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is nog eens een mooie 10 en netjes gelopen. Spartanen zijn altijd gezellig ;-).

    BeantwoordenVerwijderen