zaterdag 9 januari 2010

De rust is weer voorbij...

Van Winterse training

Net wanneer ik na 72 uur weer de eerste keer mag trainen zijn de weersalarmen niet van de lucht. Blijf lekker binnen, ga niet op weg als het niet echt noodzakelijk is. Maar wat is noodzakelijk? Ik moet gewoon weer naar buiten! Ik laat me sowieso niet zo snel thuis houden. Op maandag 21 december toen er veel meer sneeuw gevallen was ben ik gewoon op weg naar de klant in Gouda gegaan en op tijd aangekomen. Ze waren nogal verbaasd.

Nu laat ik me ook niet tegenhouden. Het weer ziet er nog rustig uit buiten. Wel 3 laagjes kleding, dikke muts op en handschoenen. Rustig aan starten. Ik voel allerlei kleine pijntjes maar die trekken al snel weer weg wanneer ik een beetje doorgewarmd raak. Ik kies een beetje een saai parcours tussen Barneveld en Otterlo waarvan ik afgelopen week nog gezien heb dat het fietspad er goed bij ligt.

De wind komt gemiddeld genomen van links (op de heenweg) maar hindert me niet echt. Af en toe lastig de sneeuw/ijsdeeltjes die in m'n ogen komen. Op het fietspad zijn af en toe sneeuwduintjes ontstaan maar gelukkig is het nergens echt glad. Ik loop door tot 10km en keer dan weer om. De benen worden wel wat vermoeider maar ik kan goed verder lopen. Na 13km krijg ik wel wat last van m'n darmen zodat ik uiteindelijk 2x even een stuk moet wandelen om ze tot rust te brengen.

Na 1:53 en 20km ben ik weer thuis. Heerlijk om weer wat langer een frisse neus te halen. Nu weer rustig verder opbouwen naar Z.

29 opmerkingen:

  1. Ha! Dat is een snelle service!
    Ik wil wel mee, ik kan op beide datums. Leuk initiatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed plan. Ik zat voor dat weekend te kijken naar de Trail de Hautes Fagnes, maar dat is 35 kilometer en iets te zwaar als voorbereiding op een marathon op 1 november.
    Die 35 kilometer zou ik dan toch weer moeten kunnen lopen.
    Is de route mogelijk met hond?
    En waar is de parkeerplaats precies?

    3 oktober kan ik waarschijnlijk alleen heel vroeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Jannet: leuk, ik zet je op de deelnemerslijst

    @Sander: volgens mij moet het met de hond kunnen, geen verboden gebieden gezien

    De route en de exacte ligging van de parkeerplaats zal ik nog publiceren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan / ga niet mee. (20sept. loop ik Berlijn) Vind je het goed als een verwijzing op Twitter zet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou graag mee willen doen op 26 september.
    3 oktober past me niet, vanwege de 6 uurs-loop op zondag 4 oktober in Amersfoort.
    Mooi initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. PS.: Als ik de links klik krijg ik de melding "dit is een prive-route".
    Kun je dit aan passen naar openbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Kees: jammer, maar succes in Berlijn (iets minder natuur ;-) ) En als er plezierlopers op twitter zijn, geen probleem.

    @Martin: ik heb je op de lijst gezet, leuk! De link moet nu wel werken (publiek)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik krijg alleen maar de kaart van NL als ik op een link klik?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een week na een 6 uursloop, maar vooruit...
    Ik ben graag van de partij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het startpunt veranderd omdat daar ook een gelegenheid is waar we naar afloop iets kunnen drinken of eten. De route is verder hetzelfde gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd goed, iets eten of drinken na afloop!
    Ik heb de wijziging genoteerd. Groet, Martin.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wel geinteresseerd hoor maar wil je de GSM informatie eens doorgeven; stad-straat en nummer,anders kom ik in Parijs uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi initiatief Lijkt me leuk eens met wat 'bloggers' die ik alleen van internet ken te lopen. Graag een andere keer, ook ik ga de 26e naar de Hoge Venen. Veel plezier !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wens jullie veel loop plezier die dag, helaas kan ik die dag niet.

    gr Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is wel ver voor mij ,maar ik doe mee,komt erg goed uit ben toch al aan de lange duurlopen bezig voor mijn <M in november! De eerste Belg zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk initiatief Ronald! Was graag meegelopen maar heb die dag andere plannen. Volgende keer misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. jammer dat ik niet kan ,was leuk geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 34km is voor mij nog iets te veel... hoop spoedig weer ook zulke mooie kilometers te kunnen maken maar voorlopig nog maar ff niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. 20/9 loop ik ws een marathon en wie weet ga ik een stukje mee omdat het om de hoek is en het hoeft dan ook niet hard. Zoals je ziet heb ik een gewijzigd e-mail adres.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vergeet die GPS info niet hxe9, want ik ben geen kaartlezer en mijn vrouw nog minder, doch, ik zie ernaar uit,lijkt mij erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Patrick valt helaas af vanwege een voetblessure. Sterkte Patrick bij het herstel!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Ronald,

    Je bent strak bezig. wel moeilijk om lange afstanden lopen te combineren met snelle tijden op de korte afstand. Dat is een nobel streven, maar bijna niet haalbaar. Zelf trainde ik een enkele jaren geleden langere tijd op de korte afstand. Dat geeft scherpe tijden. Nu ik ook veel lange duurlopen doe ben ik op de korte afstand niet meer zo snel Succes. Over 2 weken lop ik de marathon in Zeeland,met Kees, Berend Jan en Klaas. Jij ook veel succes, maar vooral veel loopplezier.

    gr.
    (buurman)Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Recht zo die gaat.
    De sneeuw blijft prachtig, toch...?!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi dat je weer kan/mag lopen.
    Bij jullie ligt er zo te zien minder sneeuw dan hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. 20 km, mooi weer een stevig begin.
    Op naar Z...!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Was heerlijk lopen, alleen die sneeuw was niet fijn in je ogen maar dat was alleen op de heenweg. Veel plezier weer met lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bikkels zijn we en ga door die sneeuw en kou!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat ziet er weer goed uit Ronald. Op naar de volgende 42 km en Z

    BeantwoordenVerwijderen