zaterdag 30 januari 2010

Project Zuiderzee - training

Van Rondje Liemers

Vanmorgen weer een langere duurloop op de agenda. En dat is ook wel nodig, 3 weken voor de Zuiderzeetocht! Dit keer te gast bij Martin om een mooi rondje van ruim 33 km te lopen door Rijnwaarden met dorpjes als Pannerden, Tolkamer, Lobith en Herwen. Naast mijzelf zijn ook Sander, Donja en Ruud van de partij. Er is speciaal voor ons vannacht een mooi wit tapijt neergelegd zoals je hierboven kunt zien.

Van Rondje Liemers

Bij aankomst in Duiven moeten we even wachten omdat de trein die Ruud heeft genomen vertraagd is door de sneeuw. Ondertussen worden we netjes voorzien van koffie door Martin's vrouw, die overigens later ook nog eens bij het 18km punt zal staan met diverse versnaperingen.

Van Rondje Liemers

De route is prachtig, het weer is mooi, een lekker zonnetje. Hier op de boulevard van Tolkamer komen we meer mensen tegen die genieten van de winterzon. Het lopen in de verse sneeuw maakt het wat zwaarder, maar we houden het tempo laag zodat het niet te belastend is.

Van Rondje Liemers

Deze foto speciaal voor Jannet die net op haar weblog over honden en hun baasjes een leuk bericht schreef. Donja is een prima loopster, heeft Sander steeds op sleeptouw genomen ;-)

Van Rondje Liemers

Regelmatig heb je vanaf de hoge dijken prachtig uitzicht, zo ook hier op Lobith. Steeds moet ik wel weer even flink doorlopen om de groep bij te halen. Het lopen gaat best wel weer lekker en redelijk moeiteloos. We proberen steeds zo'n 10km/uur aan te houden maar vanaf 22 km gaat het toch wat sneller. Vooral de laatste km's heb ik toch even zin een iets hoger tempo aan te houden. Na 3 uur en 16 minuten hebben we 33,5 km afgelegd.

De verzorging is prima geregeld, we krijgen soep, cola en we kunnen ons douchen. Zo is een winterloopje toch wel erg leuk. Ik hoop trouwens dat ik over drie weken ook zulk weer tref.

Kijk hier voor nog meer foto's van dit prachtige gebied!

Zo kom ik van duurlopen van 20-25-30 nu op 33,5 km. Volgende week 42,2 km trainen bij Andrxc3xa9's Kromme Rijn Marathon.

11 opmerkingen:

  1. Foto 17: hoezo geen vlek op de lens? Nee hoor, grapje: mooi toestelletje. En de gelegenheid op foto 5 ken ik ergens van?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het snel scherpstellen van de camera compenseert vast wel het tijdverlies door de gewichtstoename ;-))
    Mooie foto's geeft ook dit toestel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. helemaal met je eens. Het zijn helden in Zeeland geweest vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn prijs voor de mooiste foto gaat naar nr. 16.
    Veel plezier in Tirol, een mooie gelegenheid om je nieuwe toestel eens flink aan het werk te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto van die kustmarathon, net het moment dat ik de koppositie verloor ;-)
    Ik kan je deze marathon zeker aanraden voor de toekomst. Zwaar is ie wel maar vreselijk mooi en publiek is fantastisch daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet dat je van bergen hou en minder van het strand, maar dit is echt een aanrader, zeker bij windkracht 8!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaaah, wat lief, die foto van Donja. Jammer dat ik niet bij kon zijn. Tot volgende week dan maar. Hoewel ik denk dat we beiden in een andere groep zullen lopen (ik heb me voor de langzaamste ingeschreven).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's weer, Ronald! Ik heb er een "geleend" voor mijn weekendverslag. Tot volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige loop zo met elkaar en nehoorlijk wat km gemaakt in de zware sneeuw!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Ronald
    Het was leuk je te ontmoeten afgelopen zaterdag en het was een mooie en geslaagde dag.
    Ik heb een aantal van je foto's gepikt voor mijn blog.
    Ga je wellicht binnenkort weer zien, groet, Ruud.
    En natuurlijk ook veel succes met de voorbereiding van en het uitlopen van het Rondje Zuiderzee, ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen