donderdag 19 juli 2007

Loopfestijn Voorthuizen

Een festijn was het in Voorthuizen! Voor het eerst de mogelijkheid om een keer mee te doen omdat we nog niet op vakantie zijn. Tien kilometer is niet echt mijn afstand, daarvoor heb ik te veel lange duurlopen en marathons in de benen zitten. Maar toch hoop je op een goede tijd, tegen beter weten in.
De eerste km ging te snel, 4:11. De 2e in 4:19 en zo is het verval nog wel even doorgegaan. Er zat geen snelle tijd in. Vooraf voelden de kuiten ook wel wat stram en dat kreeg ik er niet goed uit bij het warmlopen. Misschien wel door de nieuwe schoenen?
Wanneer er eenmaal een flink verval in zit gaat de motivatie om hard door te gaan wel weg en ga ik als vanzelf meer om me heen kijken. Uitstappen is er niet bij. Uiteindelijk in ruim 46 minuten over de finish. Oei. Een andere keer opnieuw proberen.
Rondom het festijn veel bekenden ontmoet van Chat'n'Run, lopers van Run2Day Barneveld, kennissen enz. Ook een Leusdenaar die ook in Zwitserland met de Graubunden marathon heeft meegedaan. Het loperswereldje is toch maar weer klein.

De prominentenloop was om 19:30 uur zodat we daar nog uitgebreid van konden genieten. Wat gaan die mensen ongelooflijk hard. Stel je voor, meer dan 20km/uur.
Na afloop nog uitgebreid met een groep CnR's midden op het Smidsplein gegreetzt, de cafxc3xa9's zaten vol. Ik ging pas om half tien naar huis.....

2 opmerkingen:

  1. mooie shots, ronald.
    top dat het lopen weer goed gaat!!
    hou het heel en train ze...
    dries

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie omgeving en wat steil allemaal.Hopelijk snel beter met de scheve bekken waardoor de marathon kan komen.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen