zaterdag 7 juli 2007

Rondje om de Koepel Lunteren


Vanmorgen drie kwartier voordat de wedstrijd begon pas van huis gegaan, da's nog eens luxe! Het startpunt is midden in het Lunterse Buurtbos bij een uitzichttoren.
Bert van den Top (hier op de foto) is er ook bij en loopt de 8,2km. Dit past nog net in zijn schema want om 12:00 uur moet hij al weer in Voorthuizen zijn voor andere verplichtingen.

De organisatie lijkt zich niet al te druk te maken, alles is blijkbaar geregeld.

De toren zelf wordt dankbaar gebruikt van gemaakt voor de laatste voorbereidingen.

Ontspannen wachten op de start.

Bert lijkt een beetje afgeleid te worden....
Na de start lopen we eerst wat over smallere paadjes maar al snel komen we op verharde wegen waar je wat ruimer kunt lopen. Is ook niet zo moeilijk natuurlijk met zo'n kleinschalige loop.
Het parcours voert via de Molenweg naar de Zonneoordlaan. Hier heb ik in een ver verleden verschillende cursussen gevolgd bij Baan (wie kent de naam nog?) die hiervoor een groot oud tehuis hadden omgebouwd. Prachtige locatie om als cursist te vertoeven!
De Zonneoordlaan is de eerste heuvel die we nemen. Vervolgens blijven we op "hoogte" lopen totdat we op de Hoge Valksedijk weer afdalen. Tot hier toe loop ik steeds tussen de 4:25 en 4:40 per km en dat gaat best lekker.
Totdat we na ruim 12km ineens links moeten en de wind vol op de kop krijgen. Waar komt die wind ineens vandaan? Na 14km duiken we een bos in met een heel lastig stuk om te lopen: zachte grond, heuvelop, korte wendingen. Oeps, hier gaat een km ineens in 4:55. Het lukt me ook niet echt meer om nog veel te versnellen, het beste heb ik nu wel gehad.
Bij 16,3km gebeurt er iets vreemds. Degene die voor mij loopt slaat linksaf terwijl er helemaal geen bordje staat op de kruising. Voor hem zie ik ook nog lopers. Het zal wel kloppen denk ik dan maar. Er komen nu echter helemaal geen bordjes meer en ik doe m'n best om m'n voorganger in het vizier te houden. Uiteindelijk belanden we weer op de Hessenweg waarvan ik weet dat we daar moeten zijn en na verloop van tijd weer bordjes. Na afloop blijkt dat we daar helemaal niet linksaf moesten maar gewoon rechtdoor maar dat het voor de parcourslengte niet uitmaakte.

De laatste km's gaan zo rond de 5min per km of net iets er onder. Een ontvangstcomitxc3xa9 haalt de lopers met gejuich binnen.
Mijn tijd is 1:38:55 en dat vind ik prima zo, 2 weken na de Graubunden Marathon. Ik spreek nog even Teus Valkenburg die ik vooraf ook had gesproken en hij is een beetje ontstemd omdat hij op een gegeven moment ook niet wist waar hij heen moest en daarom tijd verloor.
De organisatie was verder goed maar volgend jaar iets meer aandacht en controle voor/van de bewegwijzering.

3 opmerkingen:

  1. Dat doe ik jou niet na..20%!!!!!!
    Gaat goed en geniet van Oostenrijk.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bert van den Top7 juli 2007 om 20:53

    Ha die Ronald! een mooie tijd heb je gehaald, daar moet ik nog wel een jaartje op trainen denk ik!(leuke foto's) zelf heb ik gehaald wat ik wou, binnen de 50 minuten ( 49.16 ) onderweg heb ik wel gevoeld dat het niet vlak was, al is dit natuurlijk niets bij vergeleken de (grauebeunden)ik zal eens wat vaker de hellingproef... moeten doen al viel mij de tijd mee ( wat ik niet verwachtte)groet Bert en een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het heeft wel wat, zo'n wedstrijd met keuzemenu!

    BeantwoordenVerwijderen