vrijdag 13 juli 2007

Meer snelheid

Na de bergmarathon moet ik nodig eens wat meer snelheid gaan krijgen. Vandaar dat ik de afgelopen 3 weken vooral intensieve en extensieve intervaltrainingen heb gedaan naast enkele duurlopen.
Afgelopen woensdag een 10x500/500 en vandaag een 6x1000/1000. Ondanks het warme weer lukte het toch goed. Het zweet gutst natuurlijk wel van je lijf en na afloop voel ik me gevangen in een hitteschild, zo voelt dat.
Of het allemaal gaat helpen om a.s. woensdag in Voorthuizen een snelle 10k neer te zetten weet ik nog niet. Het weer moet dan ook wel een beetje meezitten. Ze geven nu aan een temperatuur van ca. 21 graden.
Ik heb nog nooit in Voorthuizen (naast de deur) mee kunnen doen omdat we dan met vakantie waren. Nu vallen de vakanties laat en kan ik een keer meedoen. Zo af en toe een 10k vind ik wil leuk maar ik prefereer toch de langere afstanden.
De loop is ooit begonnen op camping Ackersate en Berkenrode maar het al snel te veel groeide. Inmiddels is het uitgegroeid tot een evenement waaraan ook toppers meedoen die onder de 30 minuten kunnen lopen (!).

2 opmerkingen:

  1. Schitterende omgeving!! Lijkt me ook zeer prettig om hiervan te genieten zonder al te veel mede-genieters. Dat zal straks in Graubunden helaas anders zijn. Want zo te lezen ga je het redden met je knie: net op tijd weer in orde!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende foto's Ronald in een prachtige omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen