vrijdag 27 juni 2008

Graubunden - dag 2 - Piz Scalottas


Na de training van gisteren had ik me al voorgenomen om vandaag met de auto naar het eindpunt van m'n training te rijden en vandaar naar de top van de berg hierachter op de foto te wandelen, de Piz Scalottas, 2325m hoog.
Startpunt dus Restaurant Tgantieni op 1800 meter hoogte. De kunststof koepel lijkt me vooral geschikt voor de winter(sport), in de zomer veel te heet denk ik.
Toeschouwers of supporters?
Kleurige en geurige velden...
Heerlijk helder ....
Bespiegelingen...., hoe zou het morgen gaan, hoe warm zal het zijn, .....
Na 50 minuten boven bij restaurant Piz Scalottas. Ik begin al te rekenen: per 100m stijging 10 minuten nodig, dan moet ik morgen vanaf Lenzerheide in 140 minuten boven kunnen zijn, 2 uur en 20 minuten, met stevig doorwandelen. Vorig jaar deed ik daar 2u50min over....
De hoogtemeting van de Garmin op de top is akelig nauwkeurig. Maar goed, er is ook zicht naar alle kanten!
Aan de andere kant van het dal de Rothorn die ik morgen mag belopen. Volgens de organisatie liggen er nog wat kleine sneeuwvelden op de route. Nu ben ik er maar een tegengekomen.
Bij Alp Nova hebben ze wel heeeel grote beugels. Morgen na afloop...
Aan het einde van de middag ben ik naar Lenzerheide gewandeld om m'n startnummer te halen. Er staat net een kleine rij zo'n 10 minuten na opening van das Rennburo. Maar het is geen straf zo in het zonnetje te staan. Dit jaar een rood shirt met wat reclame achterop. Mijn startnummer is 157.
Heerlijk helder ..... maar eerst nog even bergje beklimmen. Op naar de Top!

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie omgeving en overal water op pad.
    Knap gelopen en wederom een behoorlijke afstand gedaan, prima.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jij bent dus tevreden over je Garmin?
    Ik ben aan het zoeken naar een goede loop-pc. De bergen zien er mooi uit, wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Garmin? Berekeningen over hoelang je erover gaat doen?
    En jij zegt tegen mij dat ik moet genieten?:-)) Weet je dat ik niet eens uit m'n hoofd weet hoelang mijn etappes zijn, en wat de hoogteverschillen zijn? Ik loop en snoep gewoon, moet je ook doen. Laat die Garmin maar thuis.
    Loop ze.

    P.S. Die koeien zijn geen toeschouwers of supporters, dat zijn de verzorgingsposten;-)) Een lekker koel glas verse melk, mmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik verheug me op Zwitserland :)

    BeantwoordenVerwijderen