zaterdag 21 juni 2008

Groot Ginkelse Loop

Ik had eigenlijk wel kunnen fietsen, het is maar 12 km. De auto's worden altijd keurig naar de juiste plek geleid via een tijdelijke zij-ingang van 's Heeren Loo (vroeger de Hartenberg) te Wekerom. Start en finish (en alles er tussen in) midden in de natuur!
Na inschrijven loop ik naar het startgebied waar net de huldiging plaats vindt van een negenjarige jongen. Hij wordt uitgebreid geinterviewd door Henk Borgmeijer en de jongen geeft aan topatleet te willen worden. Hij heeft er zin in!
Om 12:00 uur start de 10,5 km waaraan o.a. een aantal Chat'n'runners meedoen. Altijd mooi te zien (en hier ook vastgelegd) hoe de eerste rijen wegstuiven. Snel weg zijn is hier ook wel handig omdat de eerste 800m over een niet al te breed zandpad gaat.
Vlak voor de start van de halve marathon nog even met Corné, Gisella en Denis gesproken. Denis heeft z'n 5km er net op zitten en is tevreden.
Vlak voor de start. Alle benen staan er nog ontspannen bij.
Esther staat aan het einde van het eerste zandpad en maakt hier foto's.
Het parcours voert via de Koeweg langs de Edese Hei en vervolgens dwars over de Edese hei. Ik loop eerst een stuk met Corne op en even later komt Kees de Fijter uit Barneveld naast me lopen. Hij wil aan de Swiss Alpine meedoen op 26 juli. Dat geeft natuurlijk gesprekstof!
Het is behoorlijk warm wanneer je in de open zon loopt dus dan is zo'n stuk schaduw even een verademing. Overigens heeft de organisatie bij elke drankpost ook sponsen beschikbaar, heerlijk!
Hier zijn we ongeveer 13km ver en even later begint het zwaarste stuk. Ruim 2 km over een zandpad met behoorlijk mul zand. Lastig om de snelheid er in te houden. Toch lukt het wel!
Er wordt op de Veluwe veel paard gereden. Afgelopen week trainde ik door de bossen bij Lunteren en kwam ik ineens achter een paard met ruiter te lopen. Ze hadden niets door maar toen het paard mij plotseling opmerkte zette hij het op een galop. De ruiter schrok nogal, ik hoop dat ze het er goed afgebracht hebben!
Na 21 km de finish in zicht! Jammer, het loopplezier is al weer voorbij. Henk Borgmeijer vindt het wel leuk dat ik hier even voor stil sta, hij zoekt snel mijn naam op uit de lijst zodat mijn naam even later luid en duidelijk te horen is! Hij is wel zo ijdel dat hij vroeg of hij ook wel op de foto stond ;-)
Na afloop nog even met wat Chat'n'runners staan praten maar ook met Jan Overeem die ik vorig jaar ontmoette bij de Graubunden Marathon in Zwitserland. Hij gaat nu naar de Zermatt Marathon. Tenslotte hoor ik ook nog de naam van Nynke van der Kooy omroepen dus loop ik even snel naar de finish om haar een hand te geven. Zij is sport-dietiste en heeft mij begeleid m.b.t. mijn maagproblemen. Ik had haar echter nog niet ontmoet, alleen nog maar via email en telefoon gesproken.
Al met al weer een geslaagde loop en lekker stevig getraind!

6 opmerkingen:

  1. Eerlijkheid is kennelijk in de mode: de winnaar van de Nico de Witt-marathon "bekende" bij aankomst een stuk te hebben afgesneden. En nu heb jij je PR "verslechterd"!
    Maar troost je, die 3:30-grens wordt nog dit jaar overschreden. Wat ik je brom! Al zal het niet a.s. zaterdag zijn bij de Galgenberg-marathon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je weer ontmoet te hebben Ronald. Ging iets te snel voor mij maar het was dan ook een training. Succes volgende week en ik lees het weer!

    Groet Cornxc3xa9

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En nu aftellen naar de Graubunden marathon!
    Veel plezier volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk fotoverslag van je traininkje van gisteren Ronald ;) Veel plezier komende week !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's, Ronald! Het blijft toch een prachtig gebied om door te lopen... Hoewel de Graubundenmarathon ook niet mis zal zijn ;-). Succes alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ronald,

    Leuk je ff gespoken te hebben, mooie foto's heb je gemaakt! Misschien moest ik ook eens zo'n klein camera kopen voor onderweg, errug leuk.

    Groetjes Giesje

    BeantwoordenVerwijderen