zondag 29 juni 2008

Graubunden - dag 4 - day after

Leuk dat er zoveel reacties zijn (en volgens de bezoekerstatistieken ook veel lezers)! De meeste reacties hebben iets van "jammer" maar dat is helemaal niet nodig hoor! Het was namelijk ingecalculeerd dat ik 'm mogelijk niet zou uitlopen. De weersvoorspellingen werden steeds "beter" in de loop van de week: veel zon en warm. Dat is natuurlijk goed voor de sfeer maar de keerzijde hiervan is dat ik geen warmweerloper ben en dan bij zo'n lange tijdsduur (6 a 7 uur) uitdroog, dat is nu eenmaal mijn makke. Op zich viel de temperatuur nog mee (24 graden) maar het lopen in de felle zon niet.
Ik heb meegedaan voor de fun, de entourage, de internationale sfeer, enzovoort en hier volop van genoten. Ik heb nu eenmaal iets met bergen en met hardlopen en de combinatie er van is natuurlijk helemaal het "toppunt".
Ik ben overigens vandaag in een recordtijd weer thuisgekomen: om 09:05 vertrokken en om 17:05 weer thuis. Lekker rustig op de weg. Onderweg nog even de 30 graden aangetikt maar in Nederland was het gelukkig behaaglijker. Nu ik weer doordrenkt en doorvoed ben voel ik me weer ok. Geen stijfheid o.i.d. maar dat heb ik meestal na een bergloop.

6 opmerkingen:

  1. Indrukwekkend lied. Ik heb zaterdag The Passion weer bekeken en die film kon me vandaag ook niet loslaten bij mijn loop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer Ronald maar wel een mooie ervaring erbij uiteraard. Verstandig besluit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tijdje geleden dat ik jou blog gelezen heb, moest ff zoeken. En meteen kan ik weer een schitterend verslag met foto's lezen. Wel ontzettend gaaf omdat mee te maken en ja dan is uitlopen maar bijzaak. Die vergezichten overal, kan geloven hoe je daarvan geniet.

    Sterkte met het weer hier, ondertussen ook de 30 graden gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer, Ronald. Maar zelfs als het tegenzit is het mooi in de bergen te zijn.

    Over een paar weken, bij de klassieker Sierre-Zinal, zullen we tot 2000 meter hoogte in de schaduw van de bomen kunnen lopen. Daarna is het nog maar een stukje naar de finish.

    Succes met het herstel.
    Groet
    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind het van ware klasse tonen dat je het allemaal goed kan relativeren. Goed dat je van vele dingen hebt kunnen genieten !! De top haal je nog wel eens ; die blijft daar nog wel ff liggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind het van ware klasse tonen dat je het allemaal goed kan relativeren. Goed dat je van vele dingen hebt kunnen genieten !! De top haal je nog wel eens ; die blijft daar nog wel ff liggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen