woensdag 4 juni 2008

Tussendoortje in Rosendael

Ik loop doordeweeks eigenlijk nooit een wedstrijd(je). Maar vandaag ligt de Bedriegertjesloop op de terugweg vanuit de richting Venlo langs mijn route. Start vanaf het prachtige landgoed van Kasteel Rosendael, ten noordoosten van Arnhem. Er zijn parcoursen van 6 en 11 km. Ik kies natuurlijk 11 km.
Bij aankomst ontmoet ik veel Chat'n'runners en met Iwan loop ik even een stukje warm. Hij wijst mij ook nog even de plek waar andere jaren de start was maar die nu een stukje verlegd is vanwege een opgebroken weg verderop.

Tien minuten na de start van de 6km worden wij weggeschoten en kunnen we direct aan een lange klim beginnen. Het is wat mij betreft weer te warm en te vochtig, maar de afstand is goed te overzien. Wat stukken door het bos, over het open Rozendaalse veld en weer terug richting Rozendaal. In totaal 3 bestevige beklimmingen. Vanaf km 8 lopen we over een smal paadje waar je niet kunt inhalen. Ik verlies daar ongeveer een halve minuut.
De laatste km gaat alleen maar naar beneden en in 53:16 kom ik over de finish. Niet alles gegeven maar wel heerlijk stevig getraind!

6 opmerkingen:

  1. Na het Magnetoise evenement ben ik me wat meer aan het verdiepen in het lopen in de bergen/ heuvels. Wat is de juiste techniek en het beste materiaal. Wandel jij ook de steilere stukken om daarna fit aan de afdalingen te beginnen? Graag je advies, bjv. via mijn log.
    groeten, arie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een par mooie stelletjes bij elkaar!.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. EEn wedstrijd als training is ook wel eens lekker en zeker door de weeks!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo Ronald ook lekker naar een stop op de marathon wel weer lekker dat er zoveel wedstrijdjes in de buurt zijn.

    gr hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, die foto heb ik niet gemaakt. Zou nogal wat plak en knipwerk zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen