zaterdag 7 juni 2008

Grijze Posbank

Na de bedriegertjesloop afgelopen woensdag had ik me al bedacht om in het weekend m'n lange duurloop eens vanaf Kasteel Rosendael te laten beginnen.
Het is buiten erg grijs maar wel een lekkere temperatuur (ca. 17 graden). Het is nog geen half uur rijden vanaf Barneveld en om 06:00 uur is er nog geen kip op de weg.
Het parcours (30 km) heb ik samengesteld uit een stuk van de Bedriegertjesloop en eerdere trainingen op de Posbank. Dit parcours heb ik als Course geupload naar m'n Garmin zodat ik de weg niet kwijt kan raken.
Goed te zien dat er een grijswitte waas over het landschap hangt. Dit is het Rozendaalsche Veld.
Het loopt lekker met een tempo tussen de 5:30 en 6:00 per km. Bij klimmetjes wordt het meer dan 6min/km. Via de Lange Juffer (klim van een km lengte) loop ik weer naar de Carolinahoeve om daarna het zwaarste stuk van het parcours te nemen, namelijk een viertal stevige klimmetjes vlak achter elkaar.
Het gaat vandaag niet zo als 2 weken geleden. Op d'een of d'andere manier kom ik adem te kort en moet ik soms heuvelop tot wandelen overgaan. Ligt het aan de lucht? Ik heb ook een rare kriebel in m'n keel die ik er niet uitgehoest krijg. Dan maar rustig verder.
Boven op de Posbank steek ik het Herikerveld over (schitterend paadje) om vervolgens weer de bossen richting Velp in de duiken. Daar zitten weer een paar heeeel aardige klimmetjes in.
Tenslotte ga ik via de Emma piramide weer terug naar Rozendaal. De zon begint nu net door te komen. Gelukkig heb ik daar geen "last" van gehad.
Totaal ruim 3 uur gelopen en misschien 5 mensen tegengekomen.







3 opmerkingen:

  1. nee hoor, hij komt "ech-nie".
    Ik investeer in mijn loop-toekomst door in Tilburg een trainingscursus voor ultralopers bij te wonen (van 10.00 uur tot 16.00 uur). Maar jullie allen veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In Barneveld geen kip op de weg? Dat geloof ik niet;-)
    Wat een tijd om te gaan trainen, pfff.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen lange duurloop gisteren? Dat betekent toch niet dat je een blessure hebt of ziek bent? Of ben je heel toevallig nu aan het lopen richting Hellvoetsluis?

    BeantwoordenVerwijderen