vrijdag 22 juni 2007

Chur


Konden we gisteren de top van de Rothorn nog niet zien, vanmorgen was dat wel het geval. Het weer was wel erg grauw, maar toch. Toen Henk uit het raam van z'n slaapkamer keek schrok hij zich rot: dat is wel erg hoog!
We zijn vandaag met z'n vieren naar de Altstad van Chur geweest waar we eerst even naar het startgebied voor de dag van morgen zijn geweest.
Hier zullen we morgen vol spanning klaar staan om de tocht te volbrengen.
Het heeft rond het middaguur veel geregend in Chur maar nadat we ergens een kop koffie hebben gedronken werd het droog en zijn we kris kras door alle steegjes van de oude stad gelopen.

Je komt er echt prachtige doorkijkjes tegen, beschilderde huizen, kerken enzovoort.

Geert heeft echt talloze plaatjes geschoten in de stad en was zwaar onder de indruk van zowel Chur als ook de omgeving (bergen). Carolien en de kinderen kunnen straks alles meebeleven via de foto's!

Netty heeft het ook naar haar zin. Zij zal ons morgen op een paar plekken op het parcours bevoorraden.

Ook nog even een lokomotief van de Raetische Bahn gezien. Volgens mij is die ook wel eens op Railaway geweest.

Na terugkomst in Lenzerheide zijn we om 17:00 uur ons startnummer op gaan halen. Direct treffen we al wat andere Nederlanders aan.
We krijgen er een prachtig functioneel shirt bij van Mizuno met achterop de tekst van de Graubunden Marathon. Ik zou 'm bijna aantrekken morgen maar dat lijkt me niet verstandig. Nooit nieuwe dingen uitproberen in een wedstrijd.....
Zoals de weersvoorspellingen er nu uit zijn treffen we het echt. Koel, kleine kans op lichte regen, af en toe zon, vooral in de middag. We moeten wel rekening houden met lage temperaturen boven de 2500m. Zondag zal het ruim 10 graden warmer worden, ik had er niet aan moeten denken wanneer dat morgen zou zijn geweest.
Vanavond hebben Geert en ik weer lekker veel spaghetti gegeten, het lijkt wel of Geert ook meedoet morgen. ;-) Morgenochtend vroeg op, bord brinta eten, laatste voorbereidingen en op naar de top!
Er zijn al veel toezeggingen binnen voor het kinderkamp in Bolivia waarvoor dank. Ik zal proberen jullie vertrouwen in mijn voltooien van de marathon niet te beschamen. Ook al moet ik op mijn knieen naar boven.
Morgenavond volgt het verslag met veel foto's!

5 opmerkingen:

  1. Wat vervelend van je blessure en hopelijk snel wer beter.En inderdaad het voorjaar komt er aan en dan wil je wel.
    Veel sucses bij de 10km.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is hier iemand spontaan de principes van ChiRunning aan het (her)ontdekken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ha. Het is nog erger: bij de kortere paslengte ben ik ook nog wat meer naar voren gaan hangen, schijnt ook bij Chirunning te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na twee zondagen gehoord te hebben over op de knieen gaan, sla je nu wel erg door.Het profiel van jouw schoenen is beter dan van jouw kniebeschermers. Wel een beetje voorzichtig he?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, zo genieten we gewoon van een afstandje mee. Nouja, afstandJE..

    We denken veel aan jullie.
    Zijn ook heel benieuwd naar de foto's van vandaag!! Hopen dat de marathon goed is verlopen en dat je er met plezier ook op terug kunt kijken !

    Groetjes ook van Marieke en Danixc3xabl.

    BeantwoordenVerwijderen