dinsdag 5 juni 2007

Fantomalt



Niet een een of andere light versie van Fanta maar een poedersuiker.
Op advies van Eric de Vries ga ik zijn zelf gemaakte sportdrank maar eens uitproberen. Het belangrijkste bestanddeel blijft natuurlijk water maar met Fantomalt in de juiste hoeveelheid toegevoegd krijg je een mengsel dat makkelijk opgenomen wordt door de maag (isotoon), smaakloos is en de nodige energie geeft (koolhydraten).
Ik heb al veel uitgeprobeerd om een drankje te vinden dat ik wel goed kan hebben en ben toen op verdunde cola uitgekomen. Sportdrank in alle mogelijke soorten en water vallen mij niet goed. Met cola kom ik nog het verst. Fantomalt heb ik nog niet geprobeerd dus vandaag aangeschaft en vanmiddag bij de training 2 flesjes meegenomen, vooral om te kijken of de smaak, of beter het gebrek daaraan, me aanstaat. Voor 12km heb je natuurlijk niet echt veel nodig. Het is inderdaad vrijwel smaakloos, alsof je water drinkt.
Het recept is eenvoudig: 15 schepjes Fantomalt [4,15 per bus bij de drogist] per 1 liter water plus een half afgestreken theelepeltje zout. Het liefst koel drinken maar dat is niet altijd even goed te doen bij 25 graden in de zon lopen. Meer informatie is ook te vinden op Runningfiles
Aanstaande zaterdag kan ik het goed uitproberen wanneer ik weer een lange duurloop op de Posbank ga doen.

5 opmerkingen:

  1. 't Is Stefan ;)

    Leuk verslag en een goede tijd, jammer dat je de 4:30 niet heb gehaald, maar dat komt volgende week wel weer!

    Groetjes,

    Stefan
    (Steve)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha ronald,
    ik zag in de uitslagen dat je achter een paar bekenden van me finishte, waar je tijdens de hoge veluwe loop nog (ruim)voor eindigde (ik doel niet op mezelf). misschien is het crossige parcours niet helemaal jouw ding of was het niet jouw dag... volgende keer beter!?
    wie weet tot een train'n'greetz, als m'n marathonplannen doorgaan wordt die kans een stuk groter!
    groet, dries

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik het ook alleen wel voor de wedstrijd en niet tijdens..Voor de smaak en voor het goede een beetje roosvisee vruchtenmix toe voegen, heerlijk dan.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen