woensdag 24 februari 2010

Expeditie Zuiderzee - 3e etappe

Van Etappe 3

Zo begon de tocht voor wat betreft het weer en zo eindigde die ook. Weinig zicht, maar aan de andere kant ook geen regen of wind tegen. Prima dus. Het onderkomen hier op het bungalowpark was goed. Rianne heeft dit keer wat minder geslapen, dus vanavond is Thirza aan de beurt om de waken? ;-)

Van Etappe 3

Medemblik is het enige stadje waar we doorheen komen. De meiden vraag of ze weer een stuk vooruit kunnen fietsen, ze wachten me bij km 20 op. Aangezien ik dus niet weet wat ze allemaal onderweg bepraten en doen zullen ze hieronder zelf een stukje aanvullen.

Van Etappe 3

Naar wie anders kun je een gemaal bij het IJsselmeer noemen? De weg voert vanaf hier eigenlijk in twee stukken naar Den Oever, onder aan de dijk. Zoals iemand al opmerkte had ik hier veel westelijker moeten lopen om de voormalige Zuiderzee te omronden, maar daarvoor vind ik de Wieringermeerpolder toch te groot. Ik heb de eerste 10 km behoorlijk last van de blaar van gisteren maar dan verdwijnt de "pijn". Andere schoenen, Gehwohl?

Van Etappe 3

De eerste stop bij 20 km. Thirza en Rianne:

"Omdat hij een beetje langzaam liep, hadden we na 20 kilometer een lange pauze. Hoe moeten we nou warm blijven? Foto's maken, heen en weer lopen, springen en eten.. Na een half uur is er eindelijk een persoon in zicht. Na een blikje cola en een banaan kunnen we weer vrolijk verder."

Van Etappe 3

Bij het begin van de Afsluitdijk wacht Sander me op, samen met Wesley (nogmaals sorry Wesley dat ik je met Donja aansprak). Ze hebben wat langer moeten wachten omdat ik er vandaag een zeer bescheiden tempo op na houd. Na een hartelijke begroting gaan we direct op weg, niet met Wesley maar met Donja.

Van Etappe 3

Wesley is al oud en allerlei kwalen. Onderweg leek het zelfs even dat het echt niet goed ging met Wesley. Mede door mijn langzame tempo besloot Sander toch maar halverwege weer in de auto te stappen vanwege Wesley. Later belde hij me nog dat Wesley toch nog wel een paar maanden "meekan".

Van Etappe 3

Km 30. Thirza en Rianne:

"Na 5 kilometer op de afsluitdijk gefietst te hebben zien we een monument. Je kunt er heerlijk uit de wind zitten. Door onze regenbroeken kunnen we gelukkig overal zitten zonder op te letten of het nat is. Na gewacht te hebben kunnen we weer zingend verder. In onze volgende pauze bedenken we dat we wel eens foto's op de dijk kunnen gaan maken, want het is natuurlijk toch wel bijzonder om de dijk over te fietsen. Ook de auto's vonden dit wel bijzonder, er werd volop getoeterd."

Van Etappe 3

Je ziet het goed, de zon schijnt hier bij de Lorentz sluizen. Maar denk dan maar niet dat je er al bent. Het duurt nog km's voordat je eindelijk rechtsaf kunt richting Makkum. Inmiddels heb ik wel wat pijn gekregen onderaan m'n schenen. Ik vermoed dat het komt van te strakke sokken (Jannet, je had me nog zo gewaarschuwd). Ik heb de sokken een flink eind ingeknipt en hoop dat ik niet te laat was daarmee (de plekken zijn nog wel steeds wat pijnlijk).

Van Etappe 3

Aankomst in Makkum bij Hotel It Ankerplak. Deze etappe is gesponsord door Maasbouw te Ridderkerk. Directeur Harry van den Berg was vlot bereid om een etappe te sponsoren waarvoor hartelijk dank!

Het blijkt dat de reservering bij It Ankerplak niet was opgeschreven. Maar de hartelijke beheerders hadden een oplossing: nu mogen we twee hotelkamers met keukenvoorzieningen gebruiken, heerlijk luxe en veel ruimte. En voor de eerder afgesproken prijs die t.b.v. ons doel flink gedrukt was! Gijs en Erica hebben alles al weer uitgepakt voor het verversen van onze spullen en toen ik na een lange warme douche terug kwam was het eten ook al klaar. Chapeau! Wat een verzorging.

24 opmerkingen:

  1. Goede training over zandpaden en door de blubber.
    Daar wordt je sterk van.
    Volgend jaar Rondje Guus? Ook veel zand en duin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker zo helemaal alleen te lopen, hier was het ook erg rustig. Zal ws niet koud zijn met de ZZM.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Kathedraal wil ik ook wel eens keer in het echt zien. Maar gisteren was niet haalbaar voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie omgeving Ronald! Daar wil ik ook wel es een keer lopen. Tot over 2 weken in ZZM.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er daar een prachtige omgeving uit zou ik ook wel zien zitten om daar eens te trainen,stevige training trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk een beetje knap weer tijdens de zuiderzeemarathon en je training is in een mooi gebied.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lekker solo, beter dan die meute.
    Succes bij de zee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. weer zo'n mooie loop in een rustgevende omgeving. Mooie training weer voor de ZZM. Alvast veel succes Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij bent een maatje te groot voor me, maar je manier van lopen (dus: vooral genieten) spreekt me aan. Wie weet loop ik ooit met je mee... haha, dat red ik nog in geen jaren, maar ach...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi loopje als voorbereiding voor de ZZMarathon (die ik trouwens ook loop)!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb me ingeschreven voor de Hardloop4daagse ; doe jij komend jaar ook eens mee ? Je bent al bekend op het parcours.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dames, ik mis de foto van een handstand op de Afsluitdijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oke dan! halfweg. Zo te lezen gaat het nog steeds goed. Jullie verhaal is optimistisch. Ga zo door, het gaat goed en gaat vast lukken!! De temperaturen zijn nu ook wat beter. Wens jullie veel mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. respect!hou je taai en zet door,denk aan je 'flow',geldt natuurlijk ook voor de meiden !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk verslag weer en een luxe slaapplek, veel succes morgen (met een mooi zonnetje erbij).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Respect voor jullie prestatie!!
    Ronald, het lijkt me geweldig om dit te kunnen doen met je dochter en haar vriendin.
    Succes en ook veel plezier bij de 2e helft!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi stoere rakkers,
    Gaan we nu aftellen omdat we de helft hebben gehad? Als het goed is krijgen jullie morgen bij de finish een apart bezoekje.
    Succes morgen en geniet van het mooie Hollandse weer.
    Groetjes Arjan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hollandser kan het niet: het weer, het landschap, de stoere doorzetters!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hou vol! De pijntjes zijn er en de vermoeidheid zal een rol gaan spelen. Maar de finish komt ook steeds dichterbij!

    Veel succes en plezier verder!
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oeioei, hopelijk vallen de pijntjes vandaag mee. Probeer de laatste etappes wat onverhard te lopen (er is altijd wel een randje in de berm.)
    Mooi verslag weer, ga zo door dames en meneer!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hxc3xa9 kanjers,
    Na het hoogste(noordelijkste)punt nu op weg naar het hoogte(=eind)punt.
    Hoop dat je schenen je niet blijven plagen Ronald, want dan kan het erg vervelend worden. En dames valt de zadelpijn voor de dames nog een beetje mee?
    Veel succes verder en we blijven genieten in de warmte van huis en kantoor van jullie bewegingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jammer dat ik niet zo veel snipperdagen heb, anders had ik je graag over de dijk vergezeld.

    Succes met de volgende etappes.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een heel mooi verslag over de route die over de afsluitdijk gaat.. maar lees nu dat je gestopt bent?? wat is er gebeurd? toch de schenen?

    BeantwoordenVerwijderen