donderdag 25 februari 2010

Korte update

Gisteravond voelde Rianne zich niet zo geweldig, vannacht ziek geworden. Da's erg jammer maar het is niet anders. Maarten, de broer van Rianne, bood spontaan aan mee te fietsen en dus waren moeder en zoon vanochtend present om de wissel te laten plaatsvinden.

Zoals ik al schreef had ik last van mijn schenen, na 9 km moest ik daardoor echt stoppen vanwege pijn. Rode vlekken op beide schenen, onderaan. Enigszins warm. In Kuinre naar de dokter geweest maar mag niet verder lopen. Het is iets van Erysipelas (wondroos), een ontsteking van de diepe lagen van de huid. Niet echt aanwijsbaar door het lopen veroorzaakt.

Thirza en Maarten zijn doorgefietst en om 15:15 hier aangekomen. Na beraad met deze en gene besloten om morgen samen rustig verder te gaan fietsen naar Elburg. We willen toch heel graag deze tocht afmaken voor onze sponsoren. Weliswaar niet helemaal lopend maar ik hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen. Na de etappe van morgen kijken we wel weer verder.

Bedankt voor jullie meelevende reacties!

27 opmerkingen:

  1. Een rust(ig) weekje na een pittige marathon. Niks mis mee lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker even een weekje rustig aan doen is wel eens lekker en dan weer een weekend heerlijk gelopen. En de vooruitzicht op weer een mooie loop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent dus toch gewoon een mens. Van een weekje rust knap je alleen maar op. Van een maandje winterslaap ook, dat kan ik iedereen aanbevelen.
    En 7e van de 31 is echt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lekker even rust en dan weer een mooie plezierloop. Veel eh.. plezier dan maar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ken dat gevoel ook, heb zaterdag voor het eerst weer gelopen en dat voelde erg goed!! Ben benieuwd hoe je die 50 km van aankomende zaterdag gaat verteren?! In ieder geval veel "meer" loopplezier gewenst dan bij de ZZM. Ga zelf het rondje van de dkl doen. Wacht met belangstelling op je verslag en de foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. overtrainen kan niet, wel over'nietuitgerustzijn' schreef ooit iemand. Kalm an und auch ich bin dabei ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb ook een weekje rust genomen na de ZZM. Is me prima bevallen. En je pakt het zo weer op. Succes bij de volgende 50km

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien even naar een masseur voor die rechterkuit?
    Of rust of sauna of iets anders (stukje fietsen?) om die kuit wat soepeler te maken?
    Je hebt gelukkig genoeg ervaring lijkt me om zelf te weten wat je het beste kunt doen.
    Ik zie je zaterdag, vroeg!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eens rusten, is ook trainen. Vooral met uw trainingsniveau! Wees maar gerust er is niets mis mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Riane, ik wens je een hele snelle beterschap toe.
    Ronald voor jou ook. Bedenk dat gezondheid en enige echte belangrijke is op zo'n tocht. Hoop dat jullie nog wel kunnen genieten van de aankomende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Verstandige keus Ronald. Uiteraard neemt niemand jullie iets kwalijk. Verder jullie zelf goed en herstel allemaal voorspoedig. Het is en blijft een prestatie van formaat!! Mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat jammer dat het niet gelukt is!
    Desondanks heb ik heel veel respect voor Ronald en de meiden!
    Echt heel knap gedaan.
    Morgen de laatste dag op de fiets...een goed idee.
    Sterkte met de wondroos.
    Ik hoop dat Rianne snel opknapt.
    Sterkte de laatste dag....
    Gr uit Rijnsburg
    P.S Maarten, echt top dat je mee fietst!
    Gerdine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van het bezorgde thuisfront: Koorts is de grens.
    Tja Rianne...een overdosis chocola?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jammer dat het anders loopt (en fietst) dan gedacht.
    Het respect voor jullie blijft.
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste bikkels,
    Een kleine domper op de feestvreugde. Hoop dat Rianne weer snel op de been is. Hartstikke leuk dat Maarten het stokje overneemt. Ronald wees voorzichtig met de wondroos (heb helaas ervaring daarin) en hou het goed in de gaten.
    En goede nachtrust toegewenst en veel plezier morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh sorry, de vorige reactie was van mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Balen Ronald maar geen risico's nemen. Beterschap voor jullie beiden. Ben benieuwd hoe je nu de tocht verder zet en mijn bijdrage heb je hoe dan ook verdiend! Uitlopen of niet! Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Pap,
    Vindt je het jammer dat je niet meer mag hardlopen?
    Praat thirza in haar slaap? (haha)

    je kleinste dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is altijd moeilijker om je verstand te gebruiken en te stoppen. Maar uiteindelijk ga je het op de fiets gewoon wel halen.

    Slim om bij een arts naar binnen te schuiven, die kunnen goed beoordelen of je door kan of niet.

    En nu krijg je ook eens zadelpijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat jammer voor jullie, maar jullie fietsen de tocht toch af. Heel veel beterschap voor beiden. Jullie hebben met z'n allen een mooie tocht gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met het volbrengen van 3 etappes. Vind het een knappe prestatie. Nog knapper vind ik het als je op zoxc2xb4n moment de knop kan omzetten en te beslissen te stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. jammer, het was ook wel een beetje kl*** weer. Je initiatief was erg mooi, die meiden erg stoer. Ziekte en ongemak, daar doe je niets aan. Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ronald and the kids

    Jamme, maar gezondheid gaat voor alles en dit hebben jullie toch in ieder geval maar gepresteerd met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Enorm balen maar het bewijst nog maar eens wat voor prestatie het is. Heel veel sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen