zondag 14 februari 2010

Project Zuiderzee - praktische zaken

Pict_01_feb_13_2231Trackr!
Het is me toch nog gelukt deze techniek eigen te maken.Dit betekent dat jullie me online en realtime kunnen volgen tijdens de Zuiderzeeloop. Ik had nog een losse GPS receiver liggen en via Bluetooth verbonden met m'n telefoon en zie hier het resultaat van de training van vanmorgen. Thuis konden ze precies zien waar ik uit hang :)

Wanneer je je aanmeld bij www.trackr.nl kun je mij als vriend toevoegen (plenty2run) waarna je me kunt volgen. Ook zal ik wanneer ik het niet vergeet de ochtend een snelcode op dit weblog plaatsen die je op de homepagine van trackr kunt invoeren om me te volgen zonder aan te melden.

Onderweg
Tijdens de etappe's zullen Thirza en Rianne met me mee fietsen. We zullen echter ook wel wat spullen mee moeten kunnen nemen. Niet veel, want 's middags komt er wel een auto met spullen bij de finishplek. Toch is een fiets-bagage-karretje wel handig. Deze moet dan wel afsluitbaar zijn en waterdicht. We hebben al wel wat op het oog om te lenen maar die is niet regendicht. Is er iemand in de buurt van Barneveld die wel een licht, afsluitbaar karretje voor ons te leen heeft?

Overnachtingen
Bij zo'n tocht is (nacht)rust erg belangrijk. Vandaar dat ik ook goede onderkomens (B&B) heb gezocht en gevonden met goede bedden, douche en verwarming! En bijzonder aardig dat alle Bed&Breakfast gelegenheden ons tegemoet gekomen zijn in de kosten voor het goede doel dat we steunen. Bij 3 onderkomens hebben we zelf een keukentje en kunnen we in eigen behoefte voorzien, in de andere gevallen zullen we de chinees afhalen.

Navigeren
Ik heb de route volledig via routeplanners en stafkaarten uitgezet. Zoveel mogelijk dicht langs de randen van de voormalige Zuiderzee maar omwille van de afstand toch concessies gedaan. Het moet wel leuk blijven. Dus o.a. bij Hoorn doorsteken naar Medemblik en vanaf Makkum dwars door Friesland heen. Tijdens de loop zal ikzelf navigeren via m'n Garmin Forerunner 305. Thirza heeft een Garmin 60Cx te leen van de zus van Sander. Marianne, bedankt! Ik heb het apparaat al helemaal werkend gekregen.
Verder nemen we natuurlijk ook nog papieren routekaartjes mee voor het geval de satellieten en/of batterijen het laten afweten.

Kleding
Voor Thirza en Rianne wordt het zaak zich goed warm te kunnen houden. Een tempo van 9-10 km/uur op de fiets is niet iets om warm van te worden. Voorlopig lijkt de tendens in het weer te zijn dat de temperatuur weer oploopt naar 7 graden overdags maar wel regenachtig. Tja, je moet overal op rekenen, dus ook regenpakken mee voor hen.
Voor mezelf maakt het niet zoveel uit, zolang ik loop blijf ik wel warm. Alleen bij wandelen zal ik wel een jasje moeten kunnen aantrekken.

Reisapotheek
Ik heb geen idee wat me te wachten staat ten aanzien van blaren, schuurplekken e.d. Gelukkig heb ik al wat tips gekregen van Jannet, een ervaren etappeloopster. Dus Gehwol, Zwitsal, Kamferspiritus ontbreken niet in mijn collectie. En natuurlijk pleitsers, betadine, vaseline enzovoort.

En nu nog lopen.....

11 opmerkingen:

  1. Dat was weer een mooi Tiroler weekend!
    Ik denk dat die lange kousen bedoeld zijn voor de warming-up dansjes ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wanneer ga je die charmante kousen aan ons showen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verslag weer Ronald, herkenbaar alsof ik er zelf bij ben geweest.
    Ik heb een stukje over de verrichtingen van onze groep op de Spartaansite geplaatst met daarin een link naar jouw pagina.

    Tot ziens bij De Spartaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verslag ronald, heb het met veel plezier gelezen. Ik hoop dat je een goede terugreis hebt gehad zonder (accu)problemen
    ;-)
    Wie weet komen we elkaar nog eens tegen.

    Groeten walter, sylvia en iris maas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet verkeerd, zo'n weekend. Goed gelopen ook

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Balen van de autopech maar toch een gezellig liftje naar de wedstrijd. Toch een hele knappe tijd na de marathon van de dag ervoor, super gelopen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gedoe voor je eindelijk op pad kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie voorbereidingen en er staat veel te gebeuren.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ronald! Ik ben een tijdje niet op je blog geweest door de drukte op mijn werk en prive maar mijn sponsormail zit je emailbox!

    heel veel succes
    groeten
    RR

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een goede voorbereiding is het halve werk.

    BeantwoordenVerwijderen