donderdag 25 februari 2010

Expeditie Zuiderzee - 4e etappe

Ok, nu dan het uitgebreide verslag van vandaag. Ook wanneer je minder goed nieuws te vertellen hebt. We zijn de expeditie vol vertrouwen met z'n drieen begonnen maar je weet dat je met tegenslag te maken kunt krijgen. Bijvoorbeeld het weer, maar daar hebben we ons goed door heen geslagen. Als ik nog zie hoe doorweekt de meiden waren afgelopen maandag, petje af hoor! En de straffe noordoosten-tegen-wind dinsdag, brrr. Maar tegen ziekte en bacterien kun je helaas niet zoveel doen anders dan preventieve maatregelen.

Toen ik de meiden vanmorgen riep om op te staan was de eerste opmerking: "Rianne gaat niet mee hoor". Ik had niets gemerkt vannacht maar duidelijk was nu dat Rianne ziek is. Ze had het thuisfront al gemobiliseerd en broertjelief Maarten bood spontaan aan mee te fietsen i.p.v. Rianne (top!). Ze waren al onderweg. Terwijl we zitten te ontbijten komen ze binnen, die moeten er vroeg uit zijn geweest.....

Zelf twijfel ik of het vandaag goed zal gaan, stijve, pijnlijke gevoel onderaan m'n schenen is er nog, er zijn nu ook rode plekken gekomen. Maar veel gaat wel weer over wanneer je eenmaal loopt. Ik ben van plan heel rustig te starten.

Van Etappe 4

Van Makkum gaan we naar Parrega waarbij we vaarten kruisen, uitgestrekte weilanden overzien en langs boerderijen gaan. Toch kan het me niet zo bekoren omdat ik continu pijn heb. We spreken af dat we in het volgende plaatsje evalueren maar eigenlijk heb ik mijn besluit al genomen. Op weg naar Parrega wordt ik door Betty Hoekstra van het hoofdkantoor van World Servants in Wolvega gebeld. Ze willen graag 's middags in Kuinre komen bij de finish. Ik vertel haar dat ik zal gaan stoppen voor vandaag althans en dat ik haar terugbel.

Van Etappe 4

Hier in Parrega overleggen we hoe verder te gaan. Maarten en Thirza zullen doorfietsen naar Kuinre, wat een kanjers! Voor de bus naar Kuinre moet ik 6 verschillende buslijnen hebben, dat wordt niks. Ik ben zo brutaal om Betty te bellen en vraag haar of er een mogelijkheid is dat ze me ophalen. Ze biedt aan zelf mij op te halen. Wat een geweldig aanbod. Om 13:00 uur ben ik in Kuinre. Betty, bedankt!

Ik kan snel terecht bij de dokter om er achter te komen of doorlopen nog mogelijk en verstandig is. Zijn diagnose is wondroos en lopen mag niet meer tot het weg is. Het zal waarschijnlijk vanzelf verdwijnen maar wanneer de plek toch blijft groeien moet ik me weer melden bij een huisarts.

Van Etappe 4

Om ongeveer 15:00 uur zijn Thirza en Maarten ook aangekomen. Ze hebben flink doorgefietst en ook nog een eind moeten omrijden vanwege een afgesloten weg. Thirza geeft aan dat ik de route zeker mooi zou hebben gevonden. Even later arriveert ook Mark die zich voor vandaag als chauffeur beschikbaar heeft gesteld. We hebben hier de beschikking over een tuinhuisje bij een boerderij (Circus Hoepla) met alle benodigde voorzieningen. Vreemd idee dat achter de tuin vroeger de Zuiderzee was en nu alleen nog maar akkers van de Noordoostpolder te zien zijn.

We overleggen gezamenlijk hoe verder te gaan. Een andere keer het ontbrekende stuk oppakken of nu fietsend verder gaan? We bespreken dit uiteraard ook met Rianne. Uiteindelijk willen we toch graag de tocht voltooien, ook al is het niet meer lopend maar alleen fietsend. Uiteraard ook voor onze sponsoren! Maarten gaat dus weer mee terug met Mark, ik mag zijn fiets gebruiken.

Gezondheid gaat voorop. Het is alleen jammer dat ik nu niet verder kan lopen door een ogenschijnlijk niet hardloopgerelateerde oorzaak. Ik begon juist in een soort flow te komen, de spieren begonnen er net aan te wennen. Wanneer de wondroos zich niet heeft uitgebreid morgenochtend gaan we rustig fietsend op weg.

16 opmerkingen:

  1. Jammer dat het vandaag niet ging en verstandig om terug te gaan.
    Herstel ze en dan volgend jaar weer 2 mogelijkheden voor een herkansing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien is het voor jou ook tijd om een winterslaapje te houden? Je hebt dit jaar behoorlijk veel gedaan.
    Sterkte met je kuit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het had zo mooi kunnen zijn. Voordeel was wel een lekker lange nazit en heerlijk warm douchen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van Null maar wel slim om niet verder te lopen. Sterkte bij fysio.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Balen van de kuit maar wel verstandig om terug te gaan.
    Wel een mooie tocht met veel bekende lopers.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte met het herstel, ik hoop snel weer een verslag van je te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. balen Ronald maar wijs besluit om niet verder te gaan. Veel sterkte met je kuit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is balen maar denk dat je wel een goede beslissing hebt gedaan.
    Sterkt met het herstel.

    groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte met het herstel. Ik ben bang dat er toch een gedwongen winterslaap voor nodig is. Desondanks knap dat je er zoxb4n positief verslag over kunt schrijven en voor mij wederom een aanbeveling om nog eens een keer mee te doen met 1 van de Null-laufs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo

    Misschien heb je hier iets aan.

    Het is een pijnplek georixebnteerde website met heel veel informatie over blessures en hun preventie.

    Naam: Blessure-aanwijzer

    http://www.blessure-aanwijzer.nl/hier_doet_het_pijn.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje wat een nieuws zeg en wat onverwacht allemaal.
    Ik wens je en Rianne veel beterschap en hopelijk dat het allemaal nog door kan gaan?.
    Maar gezondheid gaat voor en neem de juiste beslissing.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Balen, het leek zo lekker te gaan. Voorspoedig herstel voor beide, en succes met de rest van de tocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ai balen zeg dat komt ongelegen. Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een doorzetters toch! Probeer jullie vandaag te traceren en probeer dan het laatste stuk mee te fietsen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zonde zeg, wat een pech! beterschap voor jullie beiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Ronald,

    Ik weet zeker dat Henny zal zeggen: goed idee er 5 cent per gewilde kilometer bij te leggen.

    Jan, 27-02-2010

    BeantwoordenVerwijderen