zondag 10 februari 2008

Of(f) Course



Natuurlijk ga ik vandaag een lange duurloop doen! Prachtig weer, het lijkt wel lente. Ik zet eerst een route uit via MapMyRun van 27km over de Ginkelse en Edese hei, startpunt de parkeerplaats bij de kazerne (kruising Hessenweg-Apeldoornseweg). Deze route laad ik als Course in m'n Forerunner. De route is ook ongeveer het parcours dat ik een jaar geleden met een paar Chat'n'runners wilde lopen maar toen wat heb ingekort naar 3 rondes van 10km.
De thermometer wijst 13 graden aan, korte tight dus. Wel een shirt met lange mouwen.

Mensen gaan er vandaag op uit. De bomen zijn nog kaal, daarom veel lichtval in de bossen.
Ik heb de stopwatch ingedrukt maar vergeet nog de coursefunctie aan te zetten. 600 meter verder activeer ik die alsnog waardoor wel de stopwatch opnieuw begint.

Ieder beweegt zich op z'n eigen manier voort of laat zich voortbewegen. Met 2pk kom je zo te zien ook een eind, ik kan het in ieder geval niet bijhouden.

Na 4km steek ik de N224 over, wat overigens nog niet zo eenvoudig is door het drukke verkeer. Ik begin nu aan een stuk waar ik nog niet eerder heb gelopen. Veel zandpaden, weinig wandelaars. Die zoeken toch de meer gebaande wegen. Moet ik vaker doen, zo offroad lopen.

Aah! Toch nog een paar wandelaars die heerlijk van de zon en de rust genieten.
Het loopt hier eigenlijk toch wel zwaar....

Wat een heerlijke loopdag! Genieten toch?
Ik kijk een paar keer op m'n Garmin en verbaas me er over dat m'n hartslag zo laag is (<150). Ik analyseer nog weer eens mijn marathon van vorige week en herinner me dat ik in Apeldoorn ook met een lagere hartslag liep dan normaal. Rustig begonnen en het resultaat is duidelijk: geen maagproblemen!! Zou het dan toch mijn te hoge heartbeat zijn? Mijn Garmin piept: "Of(f) course". Bevestiging van mijn analyse? Ja, natuurlijk. Toch maar eens veel meer gaan trainen op een lagere hartlag.

Onder de A12 door kom ik bij de spoorwegkruising (lijn Arnhem-Ede). Normaal gesproken een drukke lijn maar vandaag valt het mee.

Ook deze ruiters hebben het hier op het Buunderkamppad zichtbaar naar hun zin, genietend van weer en omgeving. Het valt me op dat er hier veel wordt paardgereden.

Dit terrein wordt goed bewaakt. Een oma met een kleinkind kijken verbaasd naar mij wanneer ik een foto maak. Ze blijken daar te wonen.

Na een klein stukje langs de N224 volg ik de Oud-Reemsterlaan en dan hier de Nieuw-Reemsterlaan. Lekker in het open veld in de zon lopen!

Deze vriendelijke jongen zou ik toch liever niet in het donker tegenkomen. Hij beweegt zich blijkbaar liever over het pad dan dwars door het veld.

Op de Mosselseweg passeer ik het restaurant. Dit is ook een drankpostpunt tijdens de Grootginkelse loop die altijd medio juni wordt georganiseerd.
Het terrein is hier zeker niet vlak.
Op m'n lens is helaas weer een vlekje gekomen. Da's lastig want ik heb niets om het schoon te vegen, je maakt het dan alleen maar erger.

Het fietspad gaat over in zandpad. Het tempo zakt daardoor wat in tot aan de Koeweg. Ook hier kom ik helemaal niemand tegen.
Via de Koeweg loop ik naar de parkeerplaats en heb er dan 27,3km op zitten in 2:24 netto looptijd (5:24/km). Gemiddelde hartslag 149bpm !
Ik moet hier toch maar weer eens een gezamenlijke training organiseren.

6 opmerkingen:

  1. Hi Ronald
    Leuke website. Hebben ook met z'n allen erg genoten van 't weekend Tirol, hebben afgelopen donderdag weer voor het eerst bij de club gelopen. Iedereen is razend enthousiast. Heb nog wat foto's van je gevonden zal die komende week wel doorsturen. Gr Han

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ronald je hebt het dus erg naar je zin gehad in Tirol. We starten morgen in amsterdam op de marathon het word de 3de van Anita en ik ga haar hazen.
    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie verslagen uit Tirol! Altijd leuk om er zoveel foto's bij te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beetje laat door vakantie en een marathon..Maar indrukwekkend wat je gedaan hebt in Tirol an haast niet te belopen..
    Petje af en ik zou het echt niet kunnen die bergen!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er weer bijna een rondje Apeldoorn op zitten!.Goed gelopen en wat een mooie omgeving, je gaat prima.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen