zondag 26 oktober 2008

33,33

Van 33,33

Aan het eind van de morgen vertrek ik voor een lange duurloop. Aangezien een uitgebreid regengebied vanuit het noordwesten nadert neem ik geen tijd meer om een route te plannen maar start gewoon vanaf de voet van de Goudsberg met de bedoeling zo'n 30km te lopen. De eerste km loop ik helaas toch al in de regen met flinke tegenwind en raak ik aardig doorweekt. Maar de regen stopt gelukkig na een km en blijft weg tot km 27. De wind niet, die blaast stevig door.

Er zijn bijzonder weinig mensen op de been of op de fiets. Wel veel ruiters, die nemen het er blijkbaar van wanneer het rustig is. Volgens m'n dochter (paardenliefhebber) vinden paarden regen niet echt leuk, vooral niet wanneer ze met de kop in de regen moeten lopen. Maar ja, de ruiters beslissen blijkbaar, zij zitten hoog en droog.

Van 33,33

De weg tussen Ede en Arnhem blijkt helemaal opnieuw geasfalteerd te zijn, net als het fietspad ernaast. Het valt me op hoe weinig je van het bandengeluid hoort van de auto's die voorbij rijden!

Bij de Planken Wambuisweg twijfel ik of ik nog rechtdoor moet lopen naar de Oud Reemsterweg om aan de 30km te komen. Ik heb er al 17km op zitten dus zal ik dat maar niet doen. Ik draai het fietspaadje in, het prachtige gebied van Planken Wambuis. Het loopt wel erg lekker vandaag, de km's gaan eigenlijk als vanzelf met een pace van ca. 5:20.

Van 33,33

De schapen staan dicht bij elkaar. Door het weer? Geen herder of hond te bekennen.

Bij km 27 begint het te miezeren en even later motregen. Onwillekeurig laat ik de snelheid daardoor wat oplopen. Ik besef inmiddels dat het toch wel wat meer dan 30km gaat worden. Precies op 33.33km klok ik af bij de auto in 2:57:16. Flink doorgelopen voor een lange duurloop.

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto en indrukwekkend om aldaar te lopen en te rennen.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Drie van dit soort loopjes en je hebt 100 km te pakken ! Mooie hertstfoto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat loop je die duurlopen toch hard! In zo'n mooie omgeving kun je toch beter genieten als je het rustiger aan doet?
    Hier heeft het de hele dag geregend, dus je hebt wel weer geluk gehad met het weer. Jij wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen