zondag 22 maart 2009

Training Marixc3xabndaal

Van Mariendaal

Op het laatste moment besluit ik vanmiddag mee te doen aan een training, georganiseerd door Dick (van Chat'n'run). De start is vanaf Marixc3xabndaal, vlak bij Oosterbeek. Op de heenweg rijd ik met de auto langs de villa aan de Utrechtseweg waar ik lang geleden werkte. Jammer dat ik toen nog niet aan hardlopen deed zal straks blijken. Ik parkeer de auto bij Marixc3xabndaal, blijkbaar ben ik de eerste. Zo kan ik nog even heerlijk in de warme zon staan, ondertussend genietend van de omgeving hier.

Van Mariendaal

Even later arriveert Jan op de fiets en komen ook Manon, Dick, Maarten en Jannemien. Een gemxc3xaaleerd gezelschap, maar daar ben ik vooral de oorzaak van als lange afstandloper tussen deze lopers van het snellere korte werk. Toch leuk dat je elkaar zo kunt vinden in een gezamenlijke training op een "tussenafstand".

Van Mariendaal

We gaan direct van start en lopen door een mooi gebied bij een heerlijke temperatuur, bijna te warm voor het shirt dat ik gekozen heb. Onderweg wordt het nodige afgekletst en ondertussen gidst Dick ons door het natuurgebied heen over onverharde paden en beklimmen we verschillende heuveltjes. Dick en Jan doen regelmatig een versnelling. Ik doe dat ook, maar dan achterin wanneer ik een foto gemaakt heb en weer bij de groep moet komen...

Van Mariendaal

Onderweg lopen we langs grafheuvels, onzekere ruiters op schrikachtige paarden, kapitale villa's, vliegjes die Manon belagen, beelden, ... Zie het fotoalbum.

Van Mariendaal

Na 16,5 km zijn we (helaas) weer terug. Zo zou ik nog wel even door willen lopen, maar ja, ik moet ook nog naar een verjaardag. Na afloop nog wat nakletsen onder het genot van een bekertje koffie (door Manon meegenomen) en een stuk boterkoek (van Floor, die ook nog even is langsgekomen).

7 opmerkingen:

  1. Foto's nemen onderweg en dan ook nog een PR lopen. Nogmaals goed gedaan Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg netjes slechts 60sec verval.

    of je nu hard of minder hard loopt maakt daarin niet uit!

    hoi
    jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ronald: te snel starten = niet lekker kunnen doorlopen = teveel op karakter en kracht en niet meer op souplesse. Goede lessen zijn niet gratis ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi glooiend gebied, dat Mariendaal. Toen ik daar in de buurt werkte gingen we tussen de middag daar vaak een rondje wandelen. Zijn jullie ook onder de beukenhagen door gelopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Martin: jazeker, zie ook het fotoalbum! Aparte gewaarwording.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeps, iets te snel gereageerd. Ik heb inmiddels de fraaie foto's bekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was daar niet eens een programma van 'ontdek je plekje', wat een mooie omgeving om te lopen en met een heerlijk zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen