zaterdag 12 juni 2010

Rabobank

Van 2010-06-12

Vandaag weer een lange duurloop, door het Lunterse bos en over de Edese hei. Er zijn hier veel fietspaden aangelegd maar je kunt ook kiezen voor het zandpad ernaast. Het grootste gedeelte kies ik vandaag voor het zandpad en wel om twee redenen. Ten eerste is het behoorlijk druk met fietsers, zelfs pelotonnetjes wielrenners, waarvoor ik steeds moet uitwijken. Ten tweede is het zandpad een zwaardere training en dat kan ik nu wel gebruiken.

Van 2010-06-12

Wanneer ik amper 3 km onderweg ben kom ik mijn goedlopende buurman tegen bij de Molenweg in Lunteren. Hij heeft er al bijna 3 uur op zitten en is in training voor de Zermatt Marathon begin juli. Onze wegen scheiden zich na een kort babbeltje al weer snel, ik op weg naar de Edese hei, en Henk weer terug naar zijn auto.

Van 2010-06-12

Er blijkt ook een wandelevenement gehouden te worden. Ik kom deze wandelaars op verschillende stukken van mijn route tegen. Niet alleen prachtig weer om hard te lopen maar zeker ook om te wandelen!

Van 2010-06-12

Hier de staart van het pelotonnetje wielrenners dat zojuist, vooraf gegaan door een motorrijder die me waarschuwde, voorbij is geraasd.

Van 2010-06-12

Wat ik hiervan moet maken weet ik echt niet. Het zal een kunstvorm zijn. Ik kan er in ieder geval even lekker op zitten om m'n schoenen opnieuw te strikken.

Even later kom ik bij een groep fietsers die proberen een foto te maken. Ik bied aan een foto te maken van hen samen. "Moet u dan niet doorlopen?". Ik zeg dat ik het geen probleem vind, ik ben een recreatieve loper en maak wel vaker een foto. Ze zijn me erg dankbaar, nu staan ze er met z'n allen op.

Van 2010-06-12

Een grote groep schapen, beschermd door een herder die even verder met een paar honden geniet van de schaduw.

Na bijna 31 km ben ik in 3 uur en 6 minuten weer terug bij de auto. Na thuiskomst hoor ik dat Jiska (11) waarschijnlijk meedoet in Ederveen aan een kinderloop met een vriendinnetje waar ze mee speelde. En ja hoor, na een poosje belt ze me om hen op te halen, ze heeft meegedaan en ze zijn 5e en 6e geworden dachten ze. Helemaal trots natuurlijk en ze hebben nog waardebonnen gekregen ook!

Op de terugweg uit Ederveen vertel ik dat ik weer een lange duurloop heb gedaan. Jiska vraagt: "Weer bij de Rabobank?". Ik moet even denken en moet lachen, ze bedoelt de Posbank waar ik vorige week liep :-)

8 opmerkingen:

  1. Die zandpaden pakken en het maken van foto's laat je trainingstempo niet echt dalen! Met welk doel train je momenteel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk van die rabobank en een behoorlijk eduurloop zo in die mooie omgeving.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verslag met weer mooie foto's erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt weer in een erg mooie omgeving gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. altijd mooi jouw verslagen met de foto's. En ja, ik dacht ook altijd dat het de PosTbank was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig zo met al die andere spotievelingen. En gefeliciteerd aan dochter, van wie zou ze het hebben;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie trainingsroute daar op de "col du Rabobank" en weer vergezeld van mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen