vrijdag 6 mei 2011

Mont d'Armenaz

Van 2011-05-06 Mt d'Armenaz

Wederom prachtig weer, zelfs warmer dan gisteren. Een berg iets noordelijker, de Mont d'Armenaz van 2158m hoog. Ik rijd naar het plaatsje Ecole en iets oostelijk daarvan parkeer ik m'n auto. Ook hier zijn zo te zien al veel wandelaars op pad. Vanaf 900m hoogte volg ik een pad dat langs Chapelle N-D de Bellevaux voert.

Van 2011-05-06 Mt d'Armenaz

Er is nog behoorlijk wat sneeuw aanwezig, altijd moeilijk te bevatten wanneer je in de hitte loopt. Het zweet gutst van m'n voorhoofd! Natuurlijk is de luchttemperatuur nog laag maar met de direct zoninbranding en het stijgen krijg je het vanzelf warm.

Van 2011-05-06 Mt d'Armenaz

Op een hoogte van 2000m kun je naar de Mont Pecloz of naar de Mont d'Armenaz. Ik kies hier voor het pad op de foto naar de Mont d'Armenaz die goed begaanbaar is.

Van 2011-05-06 Mt d'Armenaz

Zo, ik ben boven in 2 uur en 20 minuten over een afstand van 6km en een hoogteverschil van 1250m. Onderaan bij de parkeerplaats gaven de bordjes aan met een looptijd van 4 uur en 50 minuten rekening te houden, ha ha. Gewoon stug doorstappen, dan kom je er veel sneller blijkbaar.

Van 2011-05-06 Mt d'Armenaz

Dit is de Mont Peclo, gezien vanaf de Mont d'Armenaz. Via dezelfde route daal ik na een half uurtje pauze weer af om na een kleine 2 uur weer bij de auto te zijn. Ook nu weer een prachtige tocht!
Voor meer foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten