zaterdag 5 april 2014

Celtic Run

Tja, hoe kom ik nu aan zo'n titel.... Vlak bij het Wekeromse Zand liggen de Celtic Fields. Vele fietsers en wandelaars zullen hier al geweest zijn. Op een mooie lente- of zomerdag is het hier altijd behoorlijk druk. Meer informatie over deze raatakkers (kleine akkers met aarden wallen) kun je hier vinden.

Mijn startpunt is dus bij de Celtic Fields. Het is er nu helemaal uitgestorven.

Het Wekeromse Zand.

(Be)spiegelingen. Wanneer ik joggend door de natuur beweeg heb ik veel tijd om van alles en nog wat de revue te laten passeren. Het tempo is daar laag genoeg voor.

Het echte Wekeromse Zand. Het tempo zakt....

Na het Wekeromse Zand mag ik deze bult beklimmen, berg zal ik het maar niet noemen.

Ik loop nu een paar honderd meter over de route van een klompenpad, het Beek- en Bultpad. Klompenpaden kan ik zeker aanbevelen!

En al weer een vennetje midden in het bos. Ik bevind me nu in De Valouwe, een bos net onder Wekerom.

Nadat ik de Wekeromse weg weer ben overgestoken volg ik een pad langs dit veld waarna ik weer op een voor mij bekende weg kom: de Immenweg. Het is jammer dat ze aan deze zijde van het Wekeromse Zand nergens een opening in het hek hebben, anders was ik wederom door dit natuurgebied gegaan.

Na 13 km ben ik weer terug bij de Celtic Fields en vallen mij deze stenen in het weiland nog op. Geen idee waar die voor zijn.

Voor alle foto's: klik hier

1 opmerking: