zaterdag 8 november 2014

Oakrun

Dat was al weer een tijdje geleden dat ik hier heb hardgelopen. Wie kent 'm niet, de eenzame eik op de top van een heuvel in het Sterrenbos? Het loopje van vandaag draag ik dan ook op deze eik en noem het de Oakrun.
 
Mijn startpunt is de parkeerplaats in Kwintelooijen. Het is hier al aardig druk om 11:00 uur. In de verte een loopgroep.
 
Het bos, de goudgele kleuren en de zon maken er een mooi schouwspel van.
 
Vanuit Kwintelooijen loop ik eerst een eind naar het zuiden richting Rhenen. Daarbij kom ik op een pad dat stopt en wil ik een doorsteekje maken door het bos. "Wat doet u hier in dit bosvak" vraagt een in groene kleding gestoken man bars. Tja, het pad hield op. "U moet terug en op de paden blijven!" Dat doe ik dan maar. Iets vriendelijker had ook wel gekund.
 
Uitzichtspunt op een heuveltop. Even naar boven...
 
Uitzicht op bedrijvigheid in Remmerden.
 
Bladerdek.
 
Na 8 km steek ik de Veenendaalsestraatweg over en kom ik in het Prattenburgsche bos.
 
Kijkrichting naar het oosten vanaf de eenzame eik.
 
Vanaf de eenzame eik loop ik weer terug naar Kwintelooijen via Residence Rhenen.
In het verleden heb ik een paar keer de Galgenbergmarathon gelopen in dit gebied. Start- en eindpunt waren dan bij Residence Rhenen.
 
Na 17,5 km hardlopen ben ik weer terug bij de auto. Heerlijk gelopen in een prachtige omgeving.

Dit was de route, met flink wat hoogteverschillen: 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten