donderdag 24 december 2015

Oberer Lindisch Tunnel

Ik ben toch wel een beetje gefascineerd geraakt door de vroegere spoorlijn die zich langs de bergwand slingerde via vele tunneltjes. Zo ben ik vandaag op pad gegaan voor een rondje wandelen over de Pfaffenberg. Eerst bij onze buren naar boven en dan na een paar honderd meter niet rechts maar links aan houden! Dat is het officiële wandelpad kwamen we nu achter. Op een gegeven moment kom je dan vlak bij de nieuwe spoorlijn en daar ben ik nog even wat verder westelijk gelopen om de oude ingang van de Oberer Lindisch Tunnel te kunnen zien.

Dit is de nieuwe lijn richting Spittal. Tunneltjes zijn vervangen door viaducten en langere en rechtere tunnels.

Bij het bereiken van een geasfalteerde weg is Buchholzer te zien. Ik vervolg nu in oostelijke richting, naar de ruïne Oberfalkenstein.

Vlak voor Oberfalkenstein volg ik een zandweg en kom zo aan de oostkant van de rotsformatie waar de ruïne op ligt. Hier is de oude spoorlijn ook weer te zien die via een viaduct direct overgaat in een tunnel. Gaaf!

Tja, en zo maken ze het tegenwoordig.....

Nog even een terugblik naar de oude spoorlijn.

De zon verdwijnt al snel achter de bergen, het wordt dan ook kouder. In de verte Obervellach. Nog een klein stukje lopen en ik ben weer terug bij ons huis.

Voor alle foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten