zaterdag 18 augustus 2018

Klarenbeeksepad (klompenpad)

Vandaag staat er weer een klompenpad op het menu: het Klarenbeeksepad. Omdat de lengte slechts 13 km is plak ik er nog wat aan: het overstapgedeelte met het Albapad en een extra lusje halverwege. Totaal wordt het dan 18,5 km.

Ik parkeer de auto aan de Knypn-Steghe, onder de A50.

Zo'n 1,2 km langs weilanden totdat ik bij het officiële klompenpad ben.

Vanaf hier langs de "Verloren Beek"

En nu weer langs de Beekbergsebeek.

Wie is Joop? Op internet vond ik dit gedichtje:

Aan de Beekbergse Beek woont Joop,
filantropisch directeur van een bankje.
Om niet geeft hij zitvlees hoop.
Daarom zeg ik welgemeend: “Dank je!”

Vreemde beesten voor Nederland.

Kenmerkend voor dit mooie klompenpad: veel over (schoon) grasland wandelen.


Prachtig natuurgebied: de Loenense Hooilanden (Lampenbroek)

Toch ook nog af en toe andere kleuren.

Oprijlaan Huize Klarenbeek

Ingang landgoed Klarenbeek.

Ik bevind me nu op de routeverlenger. Maar die heb ik ook nog eens verder verlengd.

Uitleg over het paardenspoor dat het stationnetje van Klarenbeek verbond met het dorp zelf. Nodig voor de houtzagerij die sigarenkistjes maakte tot 1995.

De eerste wolken komen er aan. Het loopt nu tegen 12:00 uur.

De Klarenbeekse kermisdagen. Men is zich aan het klaarmaken voor de kermistoertocht.

En weer heerlijk door grasland lopen. De wolken worden dikker.

Hooilandse Kunst. Klompen aan een paal. Het bankje staat dan wel verkeerd om.

En weer terug bij de overstaproute.

Na 18,3 km wandelgenot in 2 uur en 50 minuten (netto) ben ik weer terug bij de auto. Zeer aan te bevelen dit klompenpad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten