zaterdag 6 april 2019

Aderwinkelpad bij Driebergen (klompenpad)

Vandaag weer eens een klompenpad, namelijk het Aderwinkelpad onder Driebergen. Ik had al gelezen dat de aanlooproutes langs drukke wegen zijn, dus heb ik maar een eigen route gemaakt. Startpunt is aan de Gooyerdijk.

Dit is de Leeuwenburgerlaan. Daar ga ik nu niet heen maar kom ik aan het einde weer vandaan.

Ik denk dat dit allemaal huisjes zijn die tot het landgoed Leeuwenburg behoorden.

En wie kom ik tegen? Sacha en Marc Wichman. Sacha herkent mij als eerste. Sacha was een collega bij Infocus tot ongeveer 2008. Weer gezellig even bijgekletst maar toen moesten ze er snel vandoor omdat Bowie, hun jonge hondje er vandoor ging.

Langs een Arboretum. Nu is het nog kaal maar voor de zomer wellicht leuk om te doen.

Heerlijk open landschap. En de zon komt een beetje door. Direct is het warm.

Op heel veel boerderijen staat dat ze in de 19e eeuw gebouwd zijn. 1863 was de oudste die ik gezien heb.

Erg veel wilgen langs de weilanden (in de verte).

En natuurlijk de koeien die weer in de wei staan. Volop mals gras.

Lekker druk bij zorgboerderij De Hondsroos. Ik denk een open dag.

Langs de Gooyer Wetering een mooi doorkijkje.

De route neemt een heel klein stukje van Driebergen mee.

Kasteel Broekbergen. Er komt zojuist een grote groep mensen aan die blijkbaar een bezoek gaan brengen.

Vanaf het pad naar de Langbroekerdijk (stiltegebied).

Kasteel Beverweert.

Prachtig paadje. Maar eerst pauzeer ik hier even om van de rust te genieten.

Op de kaart was een klein paadje te zien, even van de route af. En die blijkt er ook echt te zijn, alhoewel ik op een gegeven moment wel even terug moest omdat ik aan de verkeerde kant van de sloot terecht kwam.

Kasteel Sterkenburg.

En tenslotte Leeuwenburg.

Na 16,7 km in 2 uur en 40 minuten ben ik weer terug bij de auto. Mooi gebied hier, alleen het stuk van 1 km over de Langbroekerdijk had ik anders moeten bedenken, daar was het wat te druk met auto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten