donderdag 24 oktober 2019

Torlkopf Kreuzeckgruppe (2440m)

Startpunt de parkeerplaats bij Speicher Wolla, te bereiken via Stall. Het doel is de Torlkopf van 2440m hoog. Totaal 1000m klimmen/dalen.

Vanaf de parkeerplaats eerst de weg volgen tot aan het waterbassin. Vanaf daar het bos in naar de eerste alm (Obere Gossnitzer Hutten)

Dit bordje wijst wel de richting maar ik zie nergens een pad of markeringen. Dus maar even op de gok. Uiteindelijk vind ik het pad wel, het bos in.

De herfst is nog steeds overweldigend.

Het pad is slecht gemarkeerd, veel merktekens zijn verwassen. Maar mijn Garmin helpt me goed, alhoewel ik toch 2x fout loop.

Aankomst bij de "Grat". In de verte kan ik het kruis al zien. Hier is het pad niet moeilijk te vinden.

Na 2,5 uur ben ik boven, precies om 12:00 uur. Het kostte me meer inspanning dan ik dacht. Er zit een venijnig steil stuk in.

Tot mijn verbazing zijn vandaag anderen mij al voorgegaan. Er staat een bericht in van 24 okt 2019... Die moeten dan van de andere kant zijn gekomen want ik ben niemand tegengekomen.




Prachtig uitzicht rondom! Het is erg koud in de harde wind, ik blijf dus niet te lang.

Wat voor dier zou dit zijn geweest?

Op de terugweg heb je toch altijd beter zicht op de weg die je moet gaan.

Dit is het punt waar ik op de heenweg fout ging. Ik had hier over de boom moeten klauteren i.p.v. rechtdoor lopen (in de richting van de boom).

Terugkomst bij Speicher Wolla. Na 1 uur en 3 kwartier ben ik weer bij de auto.

Mooie tocht al met al, vergt wel wat zoekwerk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten