maandag 20 juli 2020

Goldbergspitze

Startpunt vandaag de parkeerplaats in het Gross Zirknitztal.

De bedoeling is om de Goldbergspitze te beklimmen. Daarvoor moet ik de route Sonnblick volgen. 

Verlaten hut. 

Eerste sneeuw vandaag. Maar zal zeker niet het laatste zijn. 

De top links van het steenmannetje moet ik naar toe. 

Plattenlacke.

Paziselpalfen. 

Rechts naar Sonnblick (observatorium), links mijn berg. 

Ik moet door veel sneeuwvelden heen maar deze laatste breekt mij op. Ik ben helaas mijn stijgijzers vergeten. De top ligt voor het grijpen maar ik neem geen risico. 

Roter Mann en Sandkopf. 


 Steenmannetje op een rotsblok.

 Zirknitztal Oost

Zirknitztal West.

Ik ben uiteindelijk op 2861m hoogte gekomen in 3 uur tijd. Terug in ongeveer 2,5 uur. Wel een heel mooi dal maar jammer dat ik de top niet heb kunnen bereiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten